Wydanie: PRESS 04/2011
Recepty na sukces
Bartosz Grodny, group brand manager koncernu GlaxoSmithKline, zdumiał się, widząc spadek pozycji US Pharmacii w zestawieniu zeszłorocznych wydatków reklamowych opracowanym przez Kantar Media. Jego największy konkurent był do tej pory niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o kwoty przeznaczane na promocję preparatów sprzedawanych bez recepty (OTC). To właśnie dzięki budżetom sięgającym 350 mln zł utrwalał znajomość swoich marek, takich jak Apap, Ibuprom, Gripex czy Acatar. Ku zdumieniu Grodnego tym razem stawce przewodził Aflofarm Farmacja Polska, którego wydatki reklamowe wyniosły 402,6 mln zł, o ponad 80 proc. więcej niż w 2009 roku. Firma z polskim kapitałem nie dość, że zdeklasowała międzynarodowy koncern, to jeszcze po raz pierwszy trafiła do dziesiątki największych w kraju reklamodawców. A to dlatego, że przyjęła strategię od lat stosowaną przez branżę FMCG – inwestowała w kolejne debiuty swoich marek. Wśród 11 ubiegłorocznych nowości były m.in. Opokan, Asequrella czy NeoMag Skurcz.
Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter