Wydanie: PRESS 04/2011
Gazety reszty kraju
Stowarzyszenie Gazet Lokalnych ogłosiło w styczniu bezprecedensowy sukces: „W 2010 r. czytelnictwo tygodników lokalnych wzrosło o połowę i przekroczyło 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (...). Daje to »Tygodnikowi Lokalnemu«, wspólnej marce utworzonej przez niezależne tygodniki, pozycję zdecydowanego lidera na polskim rynku prasowym”.
Stowarzyszenie skwitowało w ten sposób wyniki badań czytelnictwa wykonanych na jego zlecenie przez Millward Brown SMG/KRC.
Komunikat SGL jest jednak nieprecyzyjny, bo podawany wskaźnik czytelnictwa nie dotyczy „Tygodnika Lokalnego” – takiego tytułu nie ma bowiem na rynku – lecz wyraża łączny zasięg czytelniczy badanych 107 pism należących do porozumienia reklamowego Tygodnik Lokalny. Czytelnictwo gazet używających parasolowej marki TL wyniosło w ub.r. 20,1 proc., podczas gdy rok wcześniej – 13,2 proc. To świetny wynik na tle całej prasy, zwłaszcza dzienników regionalnych, z którymi tygodniki konkurują na poszczególnych rynkach. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa, opartych na badaniach prowadzonych również przez Millward Brown SMG/KRC, w 2010 roku łączny zasięg czytelniczy dzienników regionalnych wynosił 27,3 proc., co oznacza spadek w stosunku do 2009 roku o 2,5 pkt proc., a w stosunku do 2007 roku aż o 8 pkt proc.
Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter