Wydanie: PRESS 04/2011

Sposób na trolla

W  Wielkiej Brytanii, gdzie blisko 75 proc. gospodarstw domowych jest podłączonych do Internetu, pytanie, jak zapobiec nadużywaniu wolności słowa, a jednocześnie skłonić ludzi do odważnego wyrażania własnych opinii na forach internetowych i w komentarzach, narodziło się już kilka lat temu. Niemal w tym samym czasie zaczęto używać terminu „troll” jako oznaczenie internetowego łobuza, który notorycznie, w bezczelny sposób psuje dyskusję innych internautów lub zaśmieca ją spamem.
Trolle szczególnie upodobały sobie strony portali informacyjnych oraz codziennych gazet, gdzie okazja do dyskusji pojawia się pod praktycznie każdą informacją lub artykułem. Brytyjskie media znalazły jednak kilka rozwiązań, by pozbyć się intruzów i przywrócić rozmowom w Internecie właściwy ton i poziom.


Więcej w kwietniowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.