Wydanie: PRESS 02/2011

Tajemniczy donosiciel

Kwestie odpowiedzialności audytorów wobec respondentów reguluje kodeks stowarzyszenia ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research), nazywany biblią badaczy. Gwarantuje on badanym anonimowość, nie dopuszczając do wykorzystania ich danych osobowych do celu innego niż badanie rynku. Nakazuje zatem informowanie ich o możliwości pojawienia się tajemniczego klienta, wymaga ich zgody na nagrywanie głosu i obrazu. Jako nieetyczne określa też karanie badanych na podstawie wyników pojedynczych obserwacji.
Jednak na polskim rynku jest wiele firm wykorzystujących metodę mystery shopping, które nie stosują się do zasad ESOMAR.

Więcej w lutowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
 

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.