Wydanie: PRESS 09/2003
Oprogramuj kampanię
Na rynek oprogramowania służącego do planowania kampanii radiowej wchodzą nowi gracze.
Klienci stacji radiowych, nim podejmą ostateczną decyzję o kształcie kampanii reklamowej, otrzymują kilka propozycji jej przebiegu, przygotowanych bezpłatnie przez brokera. Umożliwia to specjalne oprogramowanie, służące do planowania i optymalizacji kampanii reklamowych.
Programy te projektują przebieg kampanii pod kątem potrzeb danego klienta (np. grupa docelowa i budżet kampanii). Określają zasięg (liczba osób mających styczność z reklamą), częstotliwość nadawania spotów (z wyszczególnieniem dat, godzin i stacji). Podstawą do działania są dane Radio Track dostarczane przez SMG/KRC A Millward Brown Company.
We Francji czy Belgii rynek oprogramowania służącego do planowania kampanii reklamowych zdominowany jest przez system Atelier. W Polsce działają obecnie dwa software'y, a wkrótce będzie ich więcej. Dotychczas pracowano na programie należącym do CR Media Consulting SA oraz na Atelier, oprogramowaniu na licencji francuskiej firmy JFC Informatique et Media, stosowanym przez RRM (dom sprzedaży reklam należący do holdingu Eurozet) . Pod koniec września na rynek ma wejść trzeci gracz - portugalska firma Markdata z programem MarkSell. Chce go zainstalować Broker FM - dom sprzedaży reklam RMF FM. Pod koniec tego roku nowym programem ma też dysponować Polskie Radio SA (obecnie korzysta z prostego programu przygotowanego dla potrzeb Jedynki i Trójki).
Mateusz Sosnowski
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter