Wydanie: PRESS 09/2003
Dane niekontrolowane
Wydawcy często nadużywają regulaminu ZKDP, który wyjaśnia zasady wykorzystywania danych w celach promocyjnych.
Na dziewiątego września zarząd Związku Kontroli Dystrybucji Prasy ogłosił termin rozmowy o wykorzystywaniu przez wydawców danych ZKDP w celach promocyjnych. Władze Związku postanowiły to uregulować po czerwcowym zjeździe, na którym Wiesław Podkański, prezes wydawnictwa Axel Springer Polska, powiedział, że wydawcy manipulują danymi i nadużywają ich. Podkański zaproponował wprowadzenie zakazu posługiwania się innymi danymi niż opublikowanymi przez Związek. Z reklam i materiałów prasowych zniknęłyby sformułowania "dane wydawców" czy "dane zgłoszone do ZKDP". Propozycja ta wzbudziła wiele emocji wśród delegatów zjazdu. Nie osiągnięto kompromisu. Zarząd powołał komisję, która ma przygotować uchwałę zadowalającą wszystkich.
Anna Nalewajk
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter