Wydanie: PRESS 06/2010
Kreacja w klatce
Polski Konkurs Reklamy KTR 2010 pokazał, że mamy wybitnych specjalistów w domach produkcyjnych i postprodukcyjnych, ale wciąż brakuje oryginalnych kreacji
Już się wydawało, że tegoroczna gala Konkursu Polskiej Reklamy KTR potoczy się gładko, gdy Xawery Żuławski, przewodniczący jury w kategorii Warsztat film/radio, oznajmił: – Zdecydowaliśmy zmienić regulamin i w kategorii Warsztat film/radio przyznaliśmy wyłącznie złota.
Najwyższymi laurami nagrodzono cztery kampanie reklamowe. Tylko jedną z nich wyróżniono także w kategoriach, w których jurorzy nagradzali przede wszystkim kreację. Również w innych kategoriach główne nagrody powędrowały przede wszystkim do specjalistów w domach produkcyjnych i studiach postprodukcyjnych: spośród 22 złotych statuetek jurorzy aż 13 przyznali za dokonania z zakresu technologii, ilustracji i fotografii (patrz ramka).
– Jesteśmy świetnym producentami, rzemieślnikami. Czy to jednak zaspokaja nasze ambicje? – pyta retorycznie Bartosz Gołębiowski, dyrektor kreatywny Click 5. Regułą bowiem powoli staje się, że nagradzani są reżyserzy, montażyści, scenografowie czy specjaliści od efektów specjalnych, a nie sami kreatywni.
Bartłomiej Rams, dyrektor kreatywny Publicis, przejrzał po gali archiwa Polskiego Konkursu Reklamy KTR. I potwierdza: – Jeszcze trzy lata temu wygrywano przede wszystkim pomysłami kreatywnymi. Obecnie większą wagę przywiązuje się do znalezienia idealnego środka wyrazu.
Podczas gdy niedawno zdecydowana większość prac nagradzanych złotem pochodziła z agencji, teraz proporcje się zmieniły, choć konkurs, od sześciu lat organizowany przez Klub Twórców Reklamy i Stowarzyszenie Agencji Reklamowych SAR, ma oceniać prace głównie pod kątem kreacji.
Dorota Kalinowska
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter