PepsiCo Poland

PEPSICO SPRZĄTA POLSKIE RZEKI
Już od pięciu lat pracownicy PepsiCo wspierają Operację Czysta Rzeka, uczestnicząc w sprzątaniu brzegów rzek w całej Polsce
Ponad pięć ton odpadów – od plastikowych opakowań, przez hulajnogi, boje rybackie, dywany, po sprzęt AGD i opony – zebrali do tej pory wolontariusze z PepsiCo Polska w ramach Operacji Czysta Rzeka. Dzięki zaangażowaniu pracowników projekt przynosi nie tylko korzyści dla środowiska, ale także wzmacnia wśród zatrudnionych kulturę wolontariatu i odpowiedzialności społecznej.
Operacja Czysta Rzeka to ogólnopolska inicjatywa społeczna organizowana od 2019 roku przez Fundację Czysta Rzeka. Jej celem jest ochrona środowiska wodnego poprzez wspólne sprzątanie rzek i terenów zielonych. PepsiCo uczestniczy w projekcie od 2021 roku. W latach 2022–2023 firma była sponsorem wspierającym akcji, a od 2024 roku jest sponsorem oficjalnym.
Celem zaangażowania PepsiCo w Operację Czysta Rzeka jest nie tylko poprawa stanu środowiska naturalnego w miejscach, gdzie działa firma. To także aktywizacja pracowników i promowanie odpowiedzialnych postaw, zgodnych z globalną strategią firmy pep+ (PepsiCo Positive). Strategia ta stanowi kompleksowy plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, który łączy cele biznesowe z troską o środowisko i społeczeństwo.
W 2021 roku w akcję zaangażowało się 40 pracowników warszawskiego biura. W kolejnych latach liczba uczestników sukcesywnie rosła, a do inicjatywy dołączały kolejne zakłady PepsiCo w Polsce. W 2025 roku w akcji wzięło udział ponad stu wolontariuszy z warszawskiego biura, którzy zebrali niemal 90 worków śmieci o łącznej wadze 1,2 tony. Dodatkowo w akcję zaangażowało się dziewięć grup w innych miejscowościach, w których firma ma swoje oddziały.
– Operacja Czysta Rzeka jest najchętniej wybieraną formą wolontariatu pracowniczego w PepsiCo Polska – mówi liderka projektu Aleksandra Wierzba, corporate affairs representative w PepsiCo. – Udział naszych pracowników w tej inicjatywie to coś więcej niż wspólna akcja sprzątania – to wyraz realnego zaangażowania i dowód na to, że idea zrównoważonego rozwoju przenika codzienne działania naszej firmy. Każdy worek zebranych odpadów jest gestem troski o otoczenie i budowanie kultury odpowiedzialności, która łączy ludzi wokół wspólnego celu. Z roku na rok obserwujemy coraz większe zaangażowanie naszych pracowników w inicjatywę, co potwierdza, że idea troski o środowisko naturalne naprawdę rezonuje w naszej organizacji. Dla wielu osób udział w projekcie stał się coroczną tradycją i osobistą misją – dodaje Aleksandra Wierzba.
Projekt wspierany jest zarówno przez komunikację wewnętrzną, jak i zewnętrzną. Dzięki relacjom publikowanym w mediach społecznościowych i komunikatach prasowych oraz współpracy z partnerami każda edycja zyskuje rosnący zasięg i zaangażowanie społeczności lokalnych. Tegoroczne działania były relacjonowane w mediach społecznościowych PepsiCo oraz w kanałach własnych organizatora. Komunikacja akcentuje rolę pracowników jako ambasadorów działań prośrodowiskowych oraz pokazuje realny wpływ, jaki wywiera wolontariat na lokalne społeczności.
EFEKT
1,2 TONY śmieci uprzątnęli tylko w tym roku pracownicy centrali PepsiCo Polska

KONTAKT
Aleksandra Wierzba
corporate affairs representative
tel. 665 501 737
[email protected]
Julian Krzyżanowski
corporate affairs manager
tel. 782 892 258
[email protected]
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter
