Temat: ESG

Wydanie: ESG 2025

LPP

MODA NA NAPRAWIANIE

Polacy chcą reperować odzież, ale nie potrafią. LPP postanowiło rozwiązać ten problem

Naprawianie i przerabianie ubrań to sposób na zmniejszenie ilości wyrzucanych tekstyliów. W kampanii Wear Your Story przekonywała o tym spółka LPP, właściciel modowych marek Sinsay, Reserved, House, Mohito i Cropp.

Wear Your Story to druga odsłona kampanii „Dbaj o ubranie”, nastawionej na zmianę myślenia i codziennych nawyków Polaków. W pierwszej edycji projektu LPP zachęcało do bardziej świadomego podejścia do pielęgnacji odzieży – tak, żeby nie tylko służyła nam jak najdłużej, ale także w trosce o środowisko naturalne, np. poprzez zmniejszenie zużycia energii podczas prania i suszenia. Kolejny rozdział kampanii poświęcono edukacji i promowaniu odpowiedzialnego użytkowania ubrań poprzez ich naprawę i upcykling. Koncepcja akcji polegała na potraktowaniu ubrań jako osobistych „kapsuł czasu” – nośników wspomnień i historii, którym warto dać szansę na przetrwanie.

Dzięki takim inicjatywom LPP chce wspólnie ze swoimi klientami dokonać znaczącej zmiany w kierunku gospodarki cyrkularnej i bardziej zrównoważonej przyszłości mody. To odpowiedź na wyzwanie, z jakim obecnie się mierzymy: w Europie odzyskuje się i przerabia zaledwie 38 proc. zużytej odzieży i wyrobów włókienniczych, a prawie 2/3 starych ubrań trafia na wysypiska śmieci. Wydłużenie cyklu życia odzieży przez jej reperowanie i przerabianie może więc przynieść realne korzyści środowiskowe.

Badanie przeprowadzone w ramach kampanii Wear Your Story we współpracy z firmą ARC Rynek i Opinia pokazało m.in., że 80 proc. Polaków ma świadomość, że naprawianie ubrań może pozytywnie oddziaływać na otoczenie. Bo to właśnie uszkodzenia, obok zużycia, są najczęstszą przyczyną pozbywania się odzieży. Co ciekawe, choć zdecydowana większość badanych (73 proc.) stwierdziła, że każdy powinien umieć naprawiać garderobę, potrafi to bardzo niewielu. Jednocześnie aż 71 proc. ankietowanych potwierdziło, że chętnie skorzysta z kompendium wiedzy o reperowaniu garderoby.

Dzięki kampanii Wear Your Story Polacy mogli się przekonać, że wymiana suwaka czy zszycie pękniętego szwu to czynności, które można z łatwością wykonać samemu, a przeróbka ulubionego, ale uszkodzonego ubrania nie tylko daje mu drugie życie, ale też pobudza kreatywność i może być świetną zabawą. Nierzadko pozwala także uchronić przed wyrzuceniem części garderoby, z którymi wiążą się ważne wspomnienia.

Działania skoncentrowano na praktycznej nauce naprawy i upcyklingu odzieży: online, na stronie akcji Dbajoubranie.pl (instruktaże w formie wideoporadników, artykuły) i w ramach współpracy z influencerami, a także stacjonarnie podczas warsztatów. W wybranych punktach krawieckich można było zrealizować 3 tys. voucherów na naprawę uszkodzonych ubrań. W mediach opublikowano eksperckie podcasty i artykuły. Projekt gościł także w programie „Pytanie na śniadanie” w TVP 2. O kampanii informowano w salonach marek Reserved i Sinsay oraz w newsletterach i na profilach społecznościowych obu brandów. Działania wsparła komunikacja na TikToku, w sieci GDN i Meta, w tym emisja dwóch promujących ją spotów.

Kampania odbiła się szerokim echem. Odnotowano m.in. 22 mln jej wyświetleń na TikToku, ponad 6 mln wyświetleń postów na kanałach LPP w social mediach i 236 tys. odtworzeń spotów wideo oraz zasięg ponad 550 publikacji na poziomie 66,5 mln odbiorców. Projekt zajął pierwsze miejsce w kategorii najlepsza komunikacja wdrożenia ESG w organizowanym przez Fundację Grand Press konkursie Grand ESG.

EFEKT

66,5 MLN odbiorców – do tylu dotarło 550 publikacji poświęconych drugiej odsłonie kampanii „Dbaj o ubranie”

Press

KONTAKT

Dorota Jankowska-Tomków
dyrektor ds. zakupów i ESG
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.