Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 19, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ponad 50 proc. polskich firm uważa, że raportowanie ESG zachęci inwestorów

Lepsze wyniki finansowe to najczęściej wymieniane oczekiwania związane z raportowaniem ESG (fot. materiały prasowe)

Spośród menedżerów przebadanych przez SAP Polska 58 proc. uważało, że ich firmy są świadome konieczności opracowania strategii ESG lub ją planują – pokazuje raport „Biznes napędzany cyfrowo czy przez ludzi? AI, ESG i fundusze unijne z perspektywy polskich menedżerów”.

Firm, które nie tylko posiadały strategię ESG, ale także aktywnie działały w tym zakresie, było ponad 36 proc.

Korzyści wdrożenia ESG

Motywacje stojące za inwestycjami w raportowanie pozafinansowe są bardzo różne. Najbardziej istotnym powodem skłaniającym do inwestowania w obszar ESG jest poprawa wyników finansowych – wskazuje na niego 53 proc. badanych.

Czytaj też: Związek Pracodawców Branży Vapingowej zestawia e-papiersy z walką o wolność

Na podium znalazły się także: poprawa wizerunku przedsiębiorstwa (ocena niemal 40 proc. pytanych menadżerów) oraz wzrost zaangażowania klientów (prawie 37 proc.). Sam fakt spełnienia wymogów regulacyjnych wskazało mniej niż 25 proc. ankietowanych.

Prawie 60 proc. badanych uważa, że raportowanie ESG przyczyni się do zwiększenia efektywności w ich firmie. Ponad połowa ankietowanych twierdzi także, że ułatwi ono dostęp do kapitału poprzez wzrost zaufania inwestorów i lepsze warunki kredytowe. Tyle samo osób sądzi, że raportowanie pozafinansowe to narzędzie budowania marki pracodawcy, które pomoże ich organizacji przyciągnąć i zatrzymać talenty. Prawie połowa pytanych menadżerów wskazuje lepsze relacje z kluczowymi interesariuszami jako jedną z oczekiwanych korzyści wdrożenia ESG.

Kwestia ograniczonych zasobów zniechęca do ESG

Czynniki, które spowalniają, opóźniają lub wręcz całkowicie zniechęcają firmy do inwestycji w narzędzia ESG, to kwestia ograniczonych zasobów, zarówno finansowych jak i wiedzowych. Zbyt wysokie koszty to odpowiedź padająca najczęściej w wypadku pytania o bariery inwestycyjne – twierdzi tak ponad 38 proc. badanych.

Czytaj też: Konkurs The AdForum PHNX w edycji 2025 z feedbackiem od jurorów

Niemal jedna trzecia ankietowanych uważa, że nie posiada wystarczających danych do skutecznego raportowania czynników pozafinansowych (ponad 27 proc.), a jeden na czterech wskazuje na brak lub niską świadomość w organizacji. 

Raport „Biznes napędzany cyfrowo czy przez ludzi? AI, ESG i fundusze unijne z perspektywy polskich menedżerów” oparty został na wynikach ogólnopolskiego badania. Przeprowadziła je agencja badawcza UCE Research na zlecenie SAP Polska w lipcu 2024 roku. Zastosowano metodę CAWI wśród 402 menedżerów zaangażowanych w procesy tworzenia budżetów IT w ich firmach.

Czytaj też: "Panorama Reklamy 2024": Havas Creative Network i Starcom z tytułem Sukces Roku. Nagroda Specjalna dla DDB Warszawa

(AMS, 19.01.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.