Srebro dla McCann Poland i Saatchi & Saatchi podczas Epica Awards
Kampania „Room for Everyone” została nagrodzona w kategorii Creative use of data (fot. materiały prasowe)
Tylko dwie kampanie z Polski nagrodzono w międzynarodowym konkursie reklamowym Epica Awards. Obie otrzymały srebro.
W kategorii Creative use of data srebrem nagrodzona została kampania „Room for Everyone”, stworzona przez McCann Poland. Wykorzystuje ona bezpłatne narzędzie GdzieJakiBiznes i powstała z myślą o polskich i ukraińskich mikroprzedsiębiorcach. Promuje ideę biznesów komplementarnych, czyli takich, które lepiej prosperują i pozytywnie wpływają na pozostałe przedsiębiorstwa w danej lokalizacji, jeśli funkcjonują obok siebie. GdzieJakiBiznes zachęca do współpracy potencjalnych konkurentów i ma przynosić korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i lokalnym społecznościom.
Kampania "Saving the Voice of the Ghetto" została nagrodzona srebrem w kategorii Best use of sound. Została przygotowana przez Saatchi & Saatchi (współzgłaszający: Prodigious, MSL Group, Leo Burnett) dla Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Pokazuje, jak ocalić głos ofiar Holokaustu. Stella Fidelseid, zmarła 20 lat temu świadkini powstania w getcie warszawskim, po raz pierwszy opowiedziała swoje wspomnienia. Dzięki technologii synthetic voice powstał głos oddający emocje świadków Holokaustu. W ten sposób udało się ocalić jej opowieść i przekazać przyszłym pokoleniom.
W jury Epica Awards zasiadają dziennikarze zajmujący się tematyką marketingu i reklamy. Polskę reprezentuje Agata Małkowska-Szozda z "Press".
Dziś zostaną ogłoszeni wszyscy zwycięzcy.
(AMS, 12.12.2024)