Biuro Reklamy i Marketingu TVP z pakietem  |  T-Mobile bez przetargu przechodzi z jednej agencji do drugiej  |  Cennik Telewizji Polskiej na styczeń  |  Grupa ZPR Media dołączyła  |  Red Carpet Media Group uruchomi anglojęzyczny kanał  |  10. edycja "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Nowy serial komediowy w TVP 2  |  Serwisy lokalne i regionalne zachowują status quo  |  Oglądalność "Drogi do oświecenia" w TTV  |  Krakowskie Radio Famka ze zbiórką  |  iProspect odpowiada za kompleksową obsługę  |  Dyrektorka marketingu Somfy  |  PCC Group poszukuje  |  Google dostało 75 mln dol. kary w Turcji  |  ABC News zapłaci 15 mln dol. za nieprawdziwą wiadomość o skazaniu Trumpa za gwałt  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Biuro Reklamy i Marketingu TVP z pakietem  |  T-Mobile bez przetargu przechodzi z jednej agencji do drugiej  |  Cennik Telewizji Polskiej na styczeń  |  Grupa ZPR Media dołączyła  |  Red Carpet Media Group uruchomi anglojęzyczny kanał  |  10. edycja "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Nowy serial komediowy w TVP 2  |  Serwisy lokalne i regionalne zachowują status quo  |  Oglądalność "Drogi do oświecenia" w TTV  |  Krakowskie Radio Famka ze zbiórką  |  iProspect odpowiada za kompleksową obsługę  |  Dyrektorka marketingu Somfy  |  PCC Group poszukuje  |  Google dostało 75 mln dol. kary w Turcji  |  ABC News zapłaci 15 mln dol. za nieprawdziwą wiadomość o skazaniu Trumpa za gwałt  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Biuro Reklamy i Marketingu TVP z pakietem  |  T-Mobile bez przetargu przechodzi z jednej agencji do drugiej  |  Cennik Telewizji Polskiej na styczeń  |  Grupa ZPR Media dołączyła  |  Red Carpet Media Group uruchomi anglojęzyczny kanał  |  10. edycja "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Nowy serial komediowy w TVP 2  |  Serwisy lokalne i regionalne zachowują status quo  |  Oglądalność "Drogi do oświecenia" w TTV  |  Krakowskie Radio Famka ze zbiórką  |  iProspect odpowiada za kompleksową obsługę  |  Dyrektorka marketingu Somfy  |  PCC Group poszukuje  |  Google dostało 75 mln dol. kary w Turcji  |  ABC News zapłaci 15 mln dol. za nieprawdziwą wiadomość o skazaniu Trumpa za gwałt  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 15, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marketing i reklama liderami w korzystaniu z usług freelancerów. Raport Useme

Z badania Useme wynika, że ponad połowa respondentów (57,7 proc.) zarabia na zleceniach do 3000 zł miesięcznie (fot. Christin Hume/Unsplash.com)

Jak pokazuje raport Useme (platforma dla freelancerów oraz zleceniodawców), branże najchętniej korzystające z usług freelancingu to marketing, reklama i e-commerce.

W tym roku zaszły zmiany w strukturze najpopularniejszych branż freelancingu. Grafika (19,3 proc.), copywriting (15,3 proc.) oraz wideo i animacja (10,1 proc.) to obecnie najczęściej wybierane specjalizacje. Rozwój narzędzi AI sprawił jednak, że freelancing dynamicznie ewoluuje. Zleceniodawcy poszukują specjalistycznych, unikalnych treści, co skutkuje wzrostem zapotrzebowania na korektę tekstów, wirtualną asystenturę czy influencer marketing.

Specjaliści w wieku 26-35 lat dominującą grupą

Najwięcej projektów zlecają firmy z sektora marketingu i reklamy, w tym agencje reklamowe i kreatywne – to 36,9 proc. zleceniodawców. Podobny udział mają firmy z branży e-commerce. Freelancerzy są również potrzebni w sektorach związanych z mediami, rozrywką, technologiami IT oraz zdrowiem i wellness. Najrzadziej natomiast z usług wolnych strzelców korzysta sektor publiczny – tę branżę reprezentuje mniej niż co dziesiąty klient.

Czytaj też: Jedynie 35 proc. firm z sektora B2B prowadzi aktywne działania marketingowe

Chociaż freelancing często kojarzy się z młodymi osobami szukającymi dodatkowego źródła dochodu, badanie wskazuje, że dominującą grupą są specjaliści w wieku 26-35 lat (42,6 proc. ankietowanych), a kolejne 26,3 proc. stanowią osoby w wieku 36-45 lat. Ponad 25 proc. respondentów posiada doświadczenie zawodowe w freelancingu powyżej 10 lat, co świadczy o jego popularności wśród doświadczonych profesjonalistów.

Z badania Useme wynika, że ponad połowa respondentów (57,7 proc.) zarabia na zleceniach do 3000 zł miesięcznie, a ponad jedna czwarta osiąga dochody przekraczające 5000 zł miesięcznie (26,4 proc.). W porównaniu z 2023 rokiem odsetek freelancerów zarabiających powyżej 5000 zł wzrósł o 10,4 punktu procentowego.

Na wysokość zarobków uzyskiwanych z realizacji projektów znaczący wpływ ma wybrany model pracy. Osoby łączące etat z dodatkowymi zleceniami przeważają w grupie freelancerów zarabiających mniej (do 3000 zł miesięcznie). Stanowią oni blisko 70 proc. "dorabiających freelancerów". Wynika to także z mniejszej liczby zleceń realizowanych w ciągu miesiąca. Natomiast specjaliści i specjalistki, którzy utrzymują się wyłącznie z freelancingu, najczęściej zarabiają między 5000 a 10 000 zł netto.

Badanie "Freelancing w Polsce 2024" przeprowadzono przez platformę Useme metodą CAWI na próbie 1157 badanych.

Czytaj też: Agencja 38 Content Communication otrzymała Tytanowy Spinacz

(AMS, 15.12.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.