PBI zapowiada spięcie badań z ekosystemem reklamowym
Nowe narzędzia PBI mają dawać szersze informacje o użytkownikach internetu, ich zainteresowaniach reklamowych i aktywności w tradycyjnych mediach (fot: Clay Banks/Unsplash)
Polskie Badania Internetu (PBI) chcą zintegrować dane z badań z ekosystemem reklamowym. Na początek planowane są konsultacje branżowe.
"Badania mediów muszą się zmieniać razem z potrzebami rynku" - zapowiada w komunikacie Krzysztof Mikulski, prezes zarządu PBI. "Osią zmian ma być sprzężenie badania widowni z ekosystemem reklamowym. Identyfikator PBI ID pozwoli zasilić ten ekosystem danymi potrzebnymi do wystandaryzowanego zakupu i emisji reklam" - dodaje.
PBI zmierza do porzucenia dotychczasowego modelu zamawiania usługi badawczej jako pojedynczego, rozbudowanego i skomplikowanego produktu. Rozdzielenie rozwiązań informatycznych i badawczych ma umożliwiać sprawne wdrażanie nowych oraz zastępowanie istniejących narzędzi.
Jak informuje PBI pierwszym etapem prac będą konsultacje branżowe. Na ich podstawie w listopadzie zostanie wystosowane do firm zapytanie o informacje (RFI), a odpowiedzi będą podstawą do przygotowania zapytań ofertowych.
Nowym badaniem, architekturą produktu i integracją z innymi systemami badawczymi zajmuje się Emil Pawłowski, który od 1 października pełni w PBI rolę doradcy zarządu.
"Nowe badanie PBI pozwoli dostarczyć stronie reklamowej kompletne dane o użytkownikach internetu, ich demografii, zainteresowaniach, kontekście kontaktu z reklamą oraz ich aktywności w tradycyjnych mediach. Wesprze to polskich wydawców w nierównej rywalizacji z globalnymi podmiotami" - mówi Pawłowski, cytowany w komunikacie prasowym.
Czytaj też: Związkowcy z Telewizji Polskiej chcą 2,5 tys. zł dla pracowników na święta
(PAR, 07.11.2025)










