Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 01, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN24 najbardziej opiniotwórczym medium w październiku. Press w czołówce swojej kategorii

Na wynik TVN24 zapracowały przede wszystkim sondaże exit poll i late poll przygotowane przez Ipsos, prezentowane w wieczorze wyborczym po wyborach parlamentarnych (fot. Paweł Wodzynski/East News)

Stacja TVN24 została październikowym liderem rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" prowadzonego przez Instytut Monitoringu Mediów. Odnotowała ona ponad 4,9 tys. cytowań przez inne redakcje. Na drugim miejscu plasuje się RMF FM z liczbą ponad 4,4 tys. wzmianek. Trzecią pozycję zajmuje królująca do tej pory w rankingu "Rzeczpospolita", do informacji której odnoszono się przeszło 4,2 tys. razy. Magazyn "Press" znalazł się w czołówce kategorii miesięczników i dwumiesięczników.

Na wynik TVN24 zapracowały przede wszystkim sondaże exit poll i late poll przygotowane przez Ipsos, prezentowane w wieczorze wyborczym po wyborach parlamentarnych. Drugim często przywoływanym przez media materiałem była rozmowa w "Faktach po Faktach" z byłym szefem CBA Pawłem Wojtunikiem, który publicznie zwrócił się do Mariusza Kamińskiego, szefa MSWiA, z pytaniem o kontrolę operacyjną wobec przedstawicieli ugrupowań opozycyjnych.

Czytaj też: Dorota Gawryluk przestaje kierować newsami Polsatu. Solorz wysyła sygnał nowej władzy

Drugi w zestawieniu RMF FM jako pierwszy poinformował o zabójstwie sześcioletniego chłopca w Gdyni i o rozpoczętych poszukiwaniach sprawcy. "Rzeczpospolita" z kolei jako pierwsza podała informację o dymisjach dwóch czołowych generałów w polskiej armii.

Press

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – zestawienie ogólne (grafika: IMM)

W grupie tytułów prasowych – poza "Rzeczpospolitą" – na czołowych miejscach znalazły się "Gazeta Wyborcza" (3,7 tys. wzmianek), która informowała o szczegółach obławy na Grzegorza Borysa, zabójcę sześciolatka z Gdyni, i "Fakt" (2,46 tys. cytowań) z rozmową z prof. Przemysławem Mańkowskim, jednym z lekarzy próbujących uratować życie pięcioletniego chłopca zaatakowanego w Poznaniu przez nożownika.

Czytaj też: Zoom TV chce kontynuować emisję kabaretów także w wiosennej ramówce

W tej grupie pierwszy raz pojawił się "Tygodnik Solidarność" (381 cytowań), który awansował aż o 9 miejsc dzięki rozmowie z prezydentem Andrzejem Dudą na temat spotkań z przedstawicielami poszczególnych komitetów wyborczych.

Press

(grafika: IMM)

W grupie stacji telewizyjnych poza TVN24 w czołówce znalazły się Polsat News (3 tys. wzmianek) dzięki rozmowie Bogdana Rymanowskiego z Andrzejem Dudą na temat ataku Hamasu na Izrael. Na trzecim miejscu znajduje się TVP Info (blisko 2,95 tys. cytowań), które opublikowało nagranie z prywatnej rozmowy prezesa NIK Mariana Banasia z adwokatem prof. Markiem Chmajem dotyczącej ówczesnej sytuacji politycznej w kontekście zbliżających się wyborów parlamentarnych.

Press

(grafika: IMM)

Wśród stacji radiowych miejsca za RMF FM zajęły Radio Zet (3,65 tys. cytowań) dzięki rozmowie z Marcinem Mastalerekiem, doradcą Andrzeja Dudy, który komentował wyniki kampanii wyborczej i mówił o planowanych spotkaniach prezydenta z członkami poszczególnych komitetów, oraz Program I Polskiego Radia cytowany ponad 1,2 tys. razy (tutaj bez jednej wyróżniającej się informacji).

Czytaj też: Tomasz Duklanowski odchodzi z funkcji naczelnego Radia Szczecin

Press

(grafika: IMM)

Wśród portali internetowych na pierwszym miejscu znalazł się Onet (blisko 4 tys. wzmianek). Drugie miejsce, z liczbą ponad 3,7 tys. wzmianek, należy do Wirtualnej Polski, trzecie zajęła Interia z liczbą prawie 2,5 tys. wzmianek.

W kategorii miesięczników i dwumiesięczników "Press" sklasyfikowano na drugim miejscu ex aequo z "Twoim Stylem". Oba tytuły były cytowane 134 razy. Wyprzedził je "Forbes" cytowany 182 razy. Trzecie miejsce zajęło "Zwierciadło" z 70 wzmiankami.

Czytaj też: Elon Musk przeklina reklamodawców, którzy odeszli z platformy X. "Idźcie się pier....ć"

Press

(grafika: IMM)

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych mediów w październiku największy udział ponownie ma telewizja z wynikiem aż 40 proc. (TVN24, Polsat News, TVP Info, TVP 1, Polsat, TVN). Drugie miejsce – 27proc. – odnotowuje prasa ("Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", "Fakt", "Super Express"), a trzecie – portale internetowe (Onet, Wirtualna Polska, Interia) które mają 20 proc. udziału w cytowaniach. Najmniejszy udział w podziale na typ mediów – 13 proc. – przypada stacjom radiowym (RMF FM, Radio ZET).

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 71 202 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1–31 października 2023 roku.

Czytaj też: Czuchnowski, Dawidowicz i inni. Triumf dziennikarzy. Komisje zbadają afery ujawniane przez niezależne media

(PAR, 01.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.