Okładka "Newsweeka" z Rymanowskim podbiła liczbę subskrypcji jego kanału na YouTubie
Kanał Bogdana Rymanowskiego na YouTubie ma 495 tys. subskrybentów (fot. Marcin Obara/PAP)
W ciągu pięciu dni od publikacji okładki tygodnika "Newsweek Polska" z Bogdanem Rymanowskim liczba subskrybentów jego kanału "Rymanowski Live" na YouTubie wzrosła o ponad 40 tys. W mediach społecznościowych ukazywało się dziennie nawet 32,2 tys. wzmianek o dziennikarzu Polsatu i Radia Zet, a także jego niedawnym wywiadzie z prof. Grażyną Cichosz, który przeprowadził na swoim kanale. 87 proc. opinii była dla niego pozytywna.
Profil "Emocje w sieci" na platformie X, prowadzony przez Instytut Monitorowania Mediów, przeanalizował debatę, jaka wybuchła po publikacji "Newsweeka" "Brednie u Rymanowskiego". Tygodnik krytykował Rymanowskiego za zapraszanie do rozmów na jego kanale na YouTubie gości szerzących teorie spiskowe i nieprawdziwe informacje. Dużo kontrowersji wzbudziła ostatnia rozmowa z prof. Grażyną Cichosz – technolog żywności, której eksperci zarzucili mijanie się z aktualną wiedzą medyczną.
W ciągu tygodnia od rozmowy z prof. Cichosz (20-26 października br.) liczba wzmianek w internecie na temat dziennikarza i jego gościni osiągała od 4,3 tys. do 8,2 tys. dziennie. Po publikacji okładkowego materiału "Newsweek" liczba ta wzrosła do 32,3 tys. dziennie.
IMM przeanalizował 1,3 tys. wzmianek w mediach społecznościowych, które zawierały frazy: "Rymanowski to" i "Rymanowski jest". Okazało się, że 87 proc. z nich miało pozytywny wydźwięk wobec dziennikarza, a tylko 13 proc. - negatywny.
2 listopada br. Rymanowski zapowiadał, że 450 tys. subskrypcji jego kanału "Rymanowski Live" to nie koniec. "Dopiero się rozkręcam" - napisał w serwisie X. Pięć dni później liczba ta wzrosła do 495 tys., to tyle co średnio w miesiąc od maja br.
Bogdan Rymanowski nie odpowiedział na pytania, które mu wysłaliśmy, czy – jego zdaniem - dyskusja, jaka wybuchła wokół jego wywiadu i okładki "Newsweeka", bardziej mu pomogła, czy zaszkodziła.
(KB, 07.11.2025)










