Dział: PRASA

Dodano: Listopad 27, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IMM: Wirtualna Polska najczęściej cytowanym medium października

Według raportu IMM pierwsza trójka najczęściej cytowanych mediów to Wirtualna Polska, Orlen i "Rzeczpospolita" (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska z 4,8 tys. odniesień w innych mediach była najczęściej cytowanym medium w październiku. Tuż za nią (4,6 tys. cytowań) uplasował się Onet. Zestawienie pierwszej trójki zamyka "Rzeczpospolita", osiągając wynik 3,9 tys. – poinformował Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

IMM zauważa, że w zestawieniu Top 15 najczęściej cytowanych mediów w Polsce największy udział – 36 proc. – uzyskała prasa, 30 proc. portale internetowe, a 20 proc. stacje telewizyjne. Najmniejszy, 14-procentowy udział miały stacje radiowe.

Portale internetowe

Przeszło 4,8 tys. cytowań Wirtualnej Polski oznacza awans tego portalu o jedno miejsce w porównaniu z rankingiem wrześniowym. Drugi jest Onet (4,6 tys.). Trzecie miejsce w zestawieniu należy do Interii (1,6 tys. powołań). Na czwartej pozycji uplasowały się Sportowefakty.wp.pl (770 cytowań). Na piątej Businessinsider (751), co oznacza o awans o trzy miejsca. Kolejny w zestawieniu jest Money.pl (683 i awans o jedno miejsce). Aż o 14 pozycji awansował Kanalsportowy.pl, zdobywając 558 cytowań i siódme miejsce w grupie.

Czytaj też: TVP Seriale liderem kanałów serialowo-filmowych w grupie ogólnej i 16-59

Tytuły prasowe

Zestawienie najczęściej cytowanych tytułów prasowych w październiku otwiera "Rzeczpospolita" z liczbą niemal 3,9 tys. odniesień w innych mediach. Drugie miejsce należy do "Gazety Wyborczej", która wygenerowała niemal 2,8 tys., a trzecie do "Faktu" (2,4 tys.). Kolejne miejsca zajęły: "Dziennik Gazeta Prawna" (1,9 tys.) oraz "Super Express" (1,7 tys.). Szósty w zestawieniu jest "Puls Biznesu" (834), co oznacza awans o dwie pozycje w relacji do rankingu wrześniowego.

Stacje telewizyjne

Najczęściej cytowaną stacją telewizyjną października (ponad 3,1 tys.) został TVN 24. Drugie miejsce (1,9 tys.) należy do Polsat News, trzecie do TVP Sport (1,2 tys.). TVN Info znalazło się w zestawieniu na czwartym miejscu z 1 tys. powołań. Piąte w zestawieniu TVN miało 686 odniesień, co oznacza awans o jedną pozycję w relacji do września. Również o jedno miejsce awansowała Telewizja Republika, zdobywając 518 cytowań i szóste miejsce w grupie.

Stacje radiowe

Pozycję lidera w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych października utrzymało RMF FM, osiągając wynik niemal 3,2 tys. powołań na źródło. Drugie miejsce należy do Radia Zet (blisko 2 tys.). Pierwszą trójkę zamyka Radiowa Jedynka z wynikiem 457 i awansem o jedną pozycję. Kolejna stacja w rankingu – Tok FM – uzyskała 391 cytowań. Radio Eska z 273 cytowaniami zajęło piąte miejsce i awansowało o dwie pozycje. Aż o cztery awansowało Polskie Radio 24, które zdobyło 159 cytowań.

Tygodniki i dwutygodniki

Najczęściej przywoływanym tygodnikiem w październiku był "Wprost" (560), który awansował o dwie pozycje, wyprzedzając "Vivę" (467) i "Newsweek Polska" (344). "Do Rzeczy" z 222 wzmiankami uplasowało się na czwartej pozycji. Piąty w zestawieniu "Tygodnik Powszechny" miał 216 odniesień w innych mediach i awansował o jedną pozycję.

Miesięczniki i dwumiesięczniki

Zestawienie IMM najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników października otwiera "Forbes", który wygenerował 478 cytowań i utrzymał pozycję lidera. Drugie miejsce należy do magazynu "Twój Styl", który z wynikiem 205 awansował o jedną pozycję. Na trzeciej pozycji uplasowało się "Zwierciadło" ze 112 odniesieniami do źródła, które również awansowało o jedną pozycję. "Press" ze 106 wzmiankami w innych mediach zajął miejsce czwarte. Pierwszą piątkę zamyka "Elle" z 52 cytowaniami.

Media regionalne

Zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych października otwiera "Gazeta Krakowska" (295), która utrzymała pozycję lidera. O trzy pozycje awansował "Dziennik Zachodni", zdobywając 207 odniesień w innych mediach i drugą pozycję. Trzecie miejsce należy ex aequo do "Gazety Wrocławskiej" i "Głosu Wielkopolskiego", które były cytowane 182 razy. "Gazeta Wrocławska" utrzymała trzecią pozycję w relacji do zestawienia z września, a "Głos Wielkopolski" awansował o dwa miejsca. O cztery pozycje w rankingu awansowało Radio Poznań, które było cytowane 149 razy. "Gazeta Lubuska" ze 146 wzmiankami w innych mediach awansowało o siedem miejsc i zamyka piątkę najczęściej cytowanych mediów regionalnych.

(JF, 27.11.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.