Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 02, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Z informacjami o Konkursie Chopinowskim można było się zetknąć średnio 32 razy

W gronie mediów klasycznych prym w informowaniu o Konkursie wiodło radio (fot. materiały prasowe)

Między 1 a 23 października o XIX Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina informowano w ponad 37 tys. publikacji, a osoby powyżej 15. roku życia mogły się zetknąć z wieściami na jego temat średnio 32 razy – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Spośród ponad 37 tys. publikacji 23,1 tys. znalazło się w mediach klasycznych, a 14 tys. – w społecznościowych.

Radio, portale i telewizja o Konkursie

W gronie mediów klasycznych prym w informowaniu o Konkursie Chopinowskim wiodło radio (zasięg 413 tys. kontaktów) – niemal 10 tys. publikacji, głównie w rozgłośniach Polskiego Radia.

Czytaj też: Konkurs Chopinowski przyciągał widzów do TVP Kultura. Wyniki powyżej średniej stacji

Portale internetowe opublikowały 9,3 tys. przekazów, które wygenerowały ponad 103 mln potencjalnych kontaktów. Najwięcej z nich pojawiło się w serwisie Polskiego Radia i Onecie.

W telewizji najwięcej publikacji o Konkursie widocznych było w TVP Info, Wydarzenia 24 i TVP 3 Warszawa. Codzienne transmisje w TVP Kultura wygenerowały łączny zasięg ponad 920 tys.

Zasięg wszystkich przekazów telewizyjnych przekroczył 172 miliony potencjalnych kontaktów z przekazem.

Konkurs Chopinowski komentowany za granicą

Prasa opublikowała w badanym okresie 616 artykułów na temat Konkursu, o łącznym zasięgu ponad 71 mln kontaktów – najwięcej w "Dzienniku Polskim", "Gazecie Polskiej Codziennie" i "Rzeczpospolitej".

Czytaj też: Stowarzyszenie Woronicza 17 popiera list do premiera o zniesienie likwidacji mediów publicznych

W mediach społecznościowych najwięcej interakcji wywołały publikacje na Facebooku (597 tys.), YouTubie, gdzie można było oglądać relacje z przesłuchań (433 tys.), oraz w serwisie X (302 tys.).

Analizę przeprowadzono na podstawie przekazów w polskiej prasie, radiu, telewizji, na portalach internetowych i w social mediach oraz na zagranicznych portalach internetowych w dniach 1–23 października. Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym.

Jak podaje Instytut, w analizowanym okresie Konkurs Chopinowski był również szeroko komentowany na portalach zagranicznych. Analitycy IMM odnotowali 1726 unikalnych źródeł internetowych z 79 krajów, w których ukazały się przekazy dotyczące wydarzenia. Łączna liczba potencjalnych kontaktów zagranicznych internautów z informacjami o Konkursie przekroczyła 77 mln.

Najwięcej przekazów opublikowano w serwisach internetowych w Japonii (725), Korei Południowej (624) i Stanach Zjednoczonych (558).

Czytaj też: KRRiT dostała skargi na program Doroty Wysockiej-Schnepf z Mariuszem Goskiem w TVP Info

(KOZ, 02.11.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.