Wyborcza.pl przez rok straciła 2 tys. cyfrowych subskrypcji. "Koncentrujemy się na monetyzacji"
W trzecim kwartale 2023 roku udział wpływów cyfrowych w przychodach „Gazety Wyborczej” wyniósł 41,2 proc. i był wyższy o 1,4 pkt proc. niż w tym samym okresie 2022 (screen: Wyborcza.pl)
Na koniec trzeciego kwartału 2023 roku serwis internetowy "Gazety Wyborczej" – Wyborcza.pl (Agora) – miał 292 tys. cyfrowych subskrypcji – podano podczas prezentacji wyników finansowych Agory za trzeci kwartał. To o 2 tys. mniej, niż w tym samym okresie 2022 roku. Zarząd Agory tłumaczy, że firma zaczęła zwracać uwagę na przychody, a nie tylko na liczbę subskrybentów.
Prezes koncernu Bartosz Hojka spadek liczby cyfrowych subskrypcji w porównaniu z trzecim kwartałem ub.r. określił jako "poziom zbliżony do ubiegłego roku". – Od dłuższego czasu koncentrujemy się na lepszej monetyzacji już posiadanych abonamentów, co widać po rosnących przychodach cyfrowych – zaznaczył Hojka.
Czytaj też: Agent Tomek w "GW" mówi o współpracy CBA z prorządowymi dziennikarzami. Są nazwiska
W trzecim kwartale 2023 roku udział wpływów cyfrowych w przychodach "Gazety Wyborczej" wyniósł 41,2 proc. i był wyższy o 1,4 pkt proc. niż w tym samym okresie 2022 roku. Oznacza to, że wpływy cyfrowe "GW" powróciły do poziomu z drugiego kwartału 2021 roku. Agora podawała, że wtedy przychody cyfrowe "GW" stanowiły 41 proc. jej całkowitych wpływów. Wówczas Wyborcza.pl miała 258,2 cyfrowych subskrypcji.
Obecnie najtańsza wersja subskrypcji Wyborcza.pl (Pakiet Podstawowy) kosztuje 26 zł miesięcznie, a najdroższa (Pakiet Klubowy) 52 zł miesięcznie lub 624 zł za rok.
Czytaj też: Samuel Pereira zapewnia, że już pozwał Tomasza Lisa za „portugalską znajdę”
(MAK, 21.11.2023)