Przychody Grupy Agora po trzech kwartałach wzrosły o 6,1 proc.
Sprzedaż usług reklamowych przyniosła Grupie Agora 553,3 mln zł. Jej prezesem jest Bartosz Hojka (fot. materiały prasowe)
Grupa Agora po trzech kwartałach 2025 roku miała 1,1 mld zł przychodów ze sprzedaży i 16 mln zł straty. EBITDA wyniosła 176,8 mln zł.
Przychody Grupy Agora w porównaniu z tym samym okresem 2024 roku wzrosły o 6,1 proc.
Czytaj też: Wirtualna Polska coraz więcej zarabia na turystyce. Spadają przychody z reklam i subskrypcji
Sprzedaż usług reklamowych przyniosła grupie 553,3 mln zł i była o 4,9 proc. wyższa niż rok wcześniej. "Segmentem, który najmocniej przyczynił się do wzrostu przychodów z reklamy całej Grupy, był segment Radio" – czytamy w sprawozdaniu. Za sprawą wyższych przychodów ze sprzedaży własnego czasu antenowego wpływy ze sprzedaży reklamy radiowej tego segmentu zwiększyły się o 7,7 proc., do 241,7 mln zł.
Ze sprzedaży biletów do kin pochodziło 186,7 mln zł (wzrost o 7 proc.), a ze sprzedaży barowej w kinach – 115,6 mln zł (wzrost o 8,7 proc.). W kinach sieci Helios sprzedano 8,3 mln biletów (wzrost o 1,2 proc.).
Przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 5,5 proc., do 92,7 mln zł. "Spadek tej kategorii przychodowej to pochodna niższych wpływów segmentu Prasa Cyfrowa i Drukowana. Rzutowały na to przede wszystkim zmniejszające się wpływy ze sprzedaży papierowego wydania »Gazety Wyborczej«" – podano w sprawozdaniu.
Z produkcji i dystrybucji filmowej grupa uzyskała 42,6 mln zł (wzrost o 18,7 proc.). Spółka Next Film wprowadziła na ekrany kin sześć nowych produkcji.
Czytaj też: W social mediach za sabotaż na torach częściej winiono Ukraińców niż rosyjskie służby
Segment filmu i książki odpowiadał za 442,3 mln zł przychodów, czyli o 10,7 proc. więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku. Jego zysk na poziomie EBITDA wzrósł o 19,6 proc., do 107,2 mln zł.
Przychody segmentu radia wzrosły o 10,6 proc., do 276,9 mln zł. Zysk na poziomie EBITDA tego segmentu wyniósł 54,8 mln zł (wzrost o 26 proc.).
Wpływy segmentu reklamy zewnętrznej urosły o 6,8 proc., do 160,4 mln zł. Zysk na poziomie EBITDA wzrósł o 13,9 proc., do 54,9 mln zł.
Segment prasy cyfrowej i drukowanej zmniejszył przychody o 8,2 proc., do 138,1 mln zł. Ze sprzedaży wydawnictw pochodziło 70,4 mln zł, tj. o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy z reklam wzrosły za to o 3,6 proc., do 43,1 mln zł. Strata na poziomie EBITDA zmniejszyła się o 20,8 proc., do 6,1 mln zł.
Przychody segmentu internetu spadły o 3,5 proc., do 88,7 mln zł. Ze sprzedaży reklamy internetowej pochodziło 81,2 mln zł, tj. o 6,8 proc. mniej. Strata na poziomie EBITDA zwiększyła się o 78,3 proc., do 8,2 mln zł.
Czytaj też: Fundusz Arabii Saudyjskiej złoży z Comcastem ofertę kupna właściciela TVN
Koszty operacyjne Grupy Agora pochłonęły 1,06 mld zł, czyli o 4,4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Strata netto wzrosła o 1,3 proc., do 16 mln zł. EBITDA była wyższa o 16,1 proc. i wyniosła 176,8 mln zł.
Na koniec września 2025 roku "Gazeta Wyborcza" miała 317,5 tys. płatnych i aktywnych prenumerat cyfrowych (wzrost o 9,3 proc.). Z kolei liczba płatnych prenumerat cyfrowych Tok FM Premium wyniosła 53,7 tys. (wzrost o 34,3 proc.).
Zatrudnienie etatowe w Grupie Agora we wrześniu 2025 roku wyniosło 2 390 etatów i było wyższe o 14 etatów w porównaniu z wrześniem 2024 roku.
Czytaj też: Globalna awaria Cloudflare zablokowała serwisy także polskich wydawców
(KOZ, 19.11.2025)










