Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 19, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Globalna awaria Cloudflare zablokowała serwisy także polskich wydawców

Awaria Cloudflare odcięła dostęp do serwisów internetowych na całym świecie (screen: Cloudflare)

Wtorkowa globalna awaria systemów firmy Cloudflare zablokowała działanie nie tylko światowych potentatów, lecz także wielu polskich mediów.

Cloudflare dostarcza użytkownikom rozwiązania oparte na chmurze. Jest ono wykorzystywane do ochrony przed atakami typu DDoS. Szacuje się, że obsługuje niemal co piątą stronę internetową na świecie.

Problemy m.in. z platformą X i Chatem GPT

We wtorek około południa doszło do globalnej awarii Cloudflare – użytkownicy zgłaszali błędy 500 lub 5xx, czyli wewnętrzne błędy serwerów. Przed godziną 13 firma opublikowała komunikat, że ustala przyczynę kłopotów.

Czytaj też: W social mediach za sabotaż na torach częściej winiono Ukraińców niż rosyjskie służby

Problemy były m.in. z platformą X.com, Chatem GPT, graficznym serwisem Canva.

W Polsce użytkownicy zostali odcięci m.in. od serwisów Goniec.pl, Spidersweb, "Pulsu Biznesu" i Bankier.pl. Problemy odnotowały serwisy "Rzeczpospolitej" i zajmujący się bezpieczeństwem sieciowym Niebezpiecznik.pl. Przez pewien czas nie dało się wejść na Press.pl.

Łączność traciły telewizje Republika i wPolsce24. O trudnościach informowało też w mediach społecznościowych internetowe Radio Nowy Świat.

Press

Przyczyny awarii Cloudflare

Problem dotknął także serwisów mediów lokalnych. – Wszyscy widzimy to samo. Serwisy na chwilę się podnoszą, ale zaraz padają – relacjonował "Presserwisowi" Andrzej Andrysiak, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych i wydawca "Gazety Radomszczańskiej". Również strona jego tygodnika był niedostępna.

Czytaj też: Fundusz Arabii Saudyjskiej złoży z Comcastem ofertę kupna właściciela TVN

Po godz. 14 Cloudflare poinformowała, że zidentyfikowała błąd i wprowadziła poprawki. Awarię miał spowodować "gwałtowny wzrost nietypowego ruchu w jednej z usług Cloudflare". 

W komunikacie opublikowanym po godz. 15 firma napisała: "Wdrożyliśmy poprawkę i uważamy, że incydent został już rozwiązany. Nadal monitorujemy błędy, aby upewnić się, że wszystkie usługi działają już normalnie".

Czytaj też: Wirtualna Polska coraz więcej zarabia na turystyce. Spadają przychody z reklam i subskrypcji

(PAR, 19.11.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.