Wirtualna Polska coraz więcej zarabia na turystyce. Spadają przychody z reklam i subskrypcji
Skonsolidowane przychody spółki ze sprzedaży w porównaniu z trzecim kwartałem 2024 roku wzrosły o 65,1 proc. (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska Holding SA w trzecim kwartale 2025 roku uzyskała 722,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, z czego 716,2 mln zł stanowiły wpływy gotówkowe. W porównaniu z trzecim kwartałem ub.r. spółka miała mniejsze wpływy z reklamy i subskrypcji, a zwiększyła te z turystyki. Zysk netto wzrósł o 8,7 proc., do 101,8 mln zł. Skorygowana EBITDA wzrosła o 57,3 proc., do 241,6 mln zł.
Skonsolidowane przychody spółki ze sprzedaży w porównaniu z trzecim kwartałem 2024 roku wzrosły o 65,1 proc., a gotówkowe – o 66,7 proc. Jednak przychody segmentu Reklama i subskrypcje spadły o 8,7 proc. – do 160 mln zł, z czego 153,9 mln zł stanowiły wpływy gotówkowe (spadek o 8,1 proc.). Skorygowana EBITDA w tym segmencie zmniejszyła się o 22,4 proc. i wyniosła 47,3 mln zł.
Czytaj też: Globalna awaria Cloudflare zablokowała serwisy także polskich wydawców
Segment Turystyka zapewnił Wirtualnej Polsce 490 mln zł przychodów, czyli o 135,1 proc. więcej niż przed rokiem. Skorygowana EBITDA tego segmentu to 182,3 mln zł (wzrost o 113,6 proc.).
Jak podano w komunikacie, wzrost "napędzany był głównie dużym zainteresowaniem wyjazdami zagranicznymi w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Dodatkowo finalizacja przejęcia Invia Group (europejskiej grupy turystycznej) na początku 2025 roku zaowocowała powstaniem międzynarodowej struktury obejmującej marki w dziewięciu krajach Europy. Również akwizycja rumuńskiej platformy turystycznej Creative Eye (LitoralulRomanesc.ro), zrealizowana poprzez należącą do WP Grupę Szallas, przyczyniła się do poszerzenia skali biznesu turystycznego w regionie CEE".
Przychody segmentu Finanse konsumenckie wzrosły o 25,3 proc., do 60,6 mln zł, zaś skorygowana EBITDA z tej działalności zwiększyła się z 6,9 mln zł do 10,2 mln zł.
"Kolejny kwartał z rzędu notujemy bardzo dobre wyniki w turystyce, która stała się filarem wzrostu naszej Grupy" – zauważa cytowany w komunikacie Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding.
Czytaj też: W social mediach za sabotaż na torach częściej winiono Ukraińców niż rosyjskie służby
"Jasno widać też w naszych sprawozdaniach finansowych, że bieżący rok to czas dużych inwestycji w działalność mediową. Zwiększamy zatrudnienie w obszarach produktu i technologii. Rok do roku, zwiększyliśmy wydatki na pracowników o ponad 20 mln zł, prowadzimy kampanię reklamową za kolejne 5 mln zł. Rozwijamy działalność brokerską WPartner, inwestujemy w WP Boostera, czyli produkty perfomarketingu wspieranego AI oraz narzędzie self-serve'owe WP ADS. Każda z tych inicjatyw z osobna odpowiada już za około 10 proc. naszych przychodów. Te działania traktujemy jako inwestycję w przyszłość na kolejne dekady, zwłaszcza teraz, gdy świętujemy 30-lecie Wirtualnej Polski" – dodał Świderski.
W październiku br. Wirtualna Polska poinformowała, że z grupą rozstaje się Jacek Amsterdamski, członek zarządu i chief operating officer w spółce Wirtualna Polska Media. Jego obowiązki przejęła chief financial officerka Elżbieta Bujniewicz-Belka. Odeszli też m.in. Agnieszka Gajzler, odpowiadająca za Telewizję WP i treści wideo, oraz Ewelina Milczarek, dyrektorka działu transformacji i strategii sprzedaży. Zarządzanie obszarem wideo WP Media objął Michał Brański, CEO Audioteka Group i jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualna Polska Holding.
Czytaj też: Cykl byłego prezydenta Andrzeja Dudy na Kanale Zero nie podbija YouTube'a
(MAK, 19.11.2025)










