Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 13, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Do Sądu Okręgowego nie wpłynął pozew przeciwko procedurze wydzielania spółek w Agorze

Jak wynika z treści uchwał, proces wyodrębniania spółek ma potrwać nie dłużej niż 18 miesięcy (fot. Piotr Molęcki/East News)

Do Sądu Okręgowego w Warszawie do tej pory nie wpłynął pozew przeciwko procedurze wydzielania spółek w Agorze. Taką możliwość miał akcjonariusz tego koncernu – OFE PZU „Złota Jesień”, który podczas marcowego nadzwyczajnego walnego zgromadzenia zgłosił sprzeciw wobec uchwał w tej sprawie.

Jak dowiedział się „Presserwis”, do Wydziału Gospodarczego w Sądzie Okręgowym w Warszawie do dziś nie wpłynął pozew przeciwko Agorze w związku z uchwałami podjętymi podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia akcjonariuszy. Przypomnijmy, że jego uczestnicy 27 marca zadecydowali o wyodrębnieniu do oddzielnych spółek Gazety.pl, „Gazety Wyborczej”, wydawnictwa Agora, a także segmentów wspomagających tzw. back office.

Czytaj też: NIK o Polskim Radiu. Ponad połowa wpływów z reklam od rządu i spółek Skarbu Państwa

Przeciwko takiemu rozwiązaniu zagłosowała przedstawicielka OFE PZU "Złota Jesień" – podmiotu będącego drugim najważniejszym akcjonariuszem Agory. „Oświadczam, że głosowałam przeciw i proszę o zaprotokołowanie mojego sprzeciwu” – powiedziała podczas walnego zgromadzenia pełnomocniczka tego akcjonariusza.

Brak informacji o pozwie w giełdowym raporcie

Jak mówi „Presserwisowi” Wojciech Chabasiewicz, radca prawny specjalizujący się w prawie rynku kapitałowego, zgłoszenie formalnego sprzeciwu wobec uchwały i wniosek o jego zaprotokołowanie podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy są konieczne do zaskarżenia jej potem w sądzie. Ale nie oznacza to z automatu, że doprowadzi to do złożenia pozwu.

W przypadku funduszy emerytalnych składanie sprzeciwu wobec uchwał na walnych zgromadzeniach akcjonariuszy jest dość częstą praktyką.

Czytaj też: TVP 3 skrócił pasmo informacyjne "TVP 3 Info". Ostatnie wejście o 14

Mec. Chabasiewicz przypomina, że na złożenie pozwu przeciwko uchwale walnego zgromadzenia spółki publicznej, jaką jest Agora, akcjonariusz ma 30 dni. Oznacza to, że na tym etapie, w połowie czerwca, potencjalny pozew powinien być już złożony i doręczony pozwanej spółce, czyli Agorze. – Jeśli Agora dostałaby taki pozew, informacja na ten temat powinna zostać opublikowana w giełdowym raporcie bieżącym – zaznacza. A jak sprawdziliśmy, takiej informacji do tej pory nie było.

Według uchwał przyjętych 27 marca zarząd Agory ma maksymalnie 18 miesięcy na przeprowadzenie procesu wyodrębniania spółek. Z treści uchwał wynika, że nowo utworzone spółki będą spółkami kapitałowymi z własnym numerem KRS i obowiązkiem składania corocznych sprawozdań finansowych.

Czytaj też: Politycy kontra dziennikarze, czyli mały słownik wymyślnych określeń na nielubiane media

(MZD, 13.06.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.