Tygodnik „NIE” przygotowuje pozew i nową okładką odpowiada Obajtkowi na wycofanie z Orlenu
Nowa okładka tygodnika "NIE" nawiązuje do decyzji Daniela Obajtka sprzed kilku dni (fot. tygodnik "NIE")
Wydawnictwo URMA, właściciel tygodnika "NIE", przygotowuje pozew przeciwko Danielowi Obajtkowi, który podjął decyzję o wycofaniu czasopisma ze wszystkich punktów Orlenu ze względu na obrazoburczą okładkę z Janem Pawłem II. Najnowsza okładka "NIE" – z dzisiejszą datą wydawniczą – nawiązuje do sprawy.
Purpurowe tło – podobnie jak w przypadku poprzedniej okładki – i wpisany w kształt krzyża tytuł "Nie lękamy się", nawiązujący do słynnych słów Jana Pawła II. Tak wygląda najnowsza okładka tygodnika "NIE" z datą 17 marca.
Czytaj też: Wydawca tygodnika „NIE” pójdzie do sądu przeciwko Orlenowi i Poczcie Polskiej
To reakcja gazety na posunięcia Poczty Polskiej i Orlenu, które odmówiły sprzedaży tygodnika ze względu na okładkę numeru z 10 marca. Widniało na niej znane zdjęcie Jana Pawła II opierającego się o pastorał, na którym grafik wmontował zdjęcie plastikowej lalki.
Kontrowersyjna okładka Tygodnika "NIE" z Janem Pawłem II
"Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania Tygodnika NIE, którego okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II" – napisał kilka dni temu temu na Twitterze Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Podjąłem decyzję o wycofaniu ze wszystkich punktów sprzedaży Orlenu nowego wydania Tygodnika NIE, którego okładka przekracza wszelkie granice. Mamy miejsce dla wszystkich tytułów prasowych, ale nie ma zgody na mowę nienawiści i niszczenie autorytetu Świętego Jana Pawła II.
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) March 14, 2023
– Na tej nowej okładce nie ma nawet cienia papieża – mówi "Presserwisowi" Małgorzata Daniszewska, właścicielka tytułu i zapewnia, że pozew przeciwko Danielowi Obajtkowi jest już przygotowywany. Zdaniem Daniszewskiej działania Obajtka mają charakter cenzorski.
Czytaj też: Kolporter, InMedio i Empik będą sprzedawały „NIE”. Chrabota, Ćwiklak, Szynol o decyzji Obajtka
(PAR, 17.03.2023)