Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 19, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tygodnik "NIE" planuje powrót do placówek pocztowych rok po jego wycofaniu

Po zmianie władz Poczty Polskiej tygodnik "NIE" ma wrócić do sprzedaży w jej placówkach (fot. Wojtek Jargiło/PAP)

Przez wycofanie "NIE" z placówek Poczty Polskiej i decyzję zarządu Ruchu, który zrezygnował z dystrybucji prasy, tygodnik przestał być dostępny w prenumeracie. – Placówki pocztowe są w niektórych małych miejscowościach jedynym miejscem, w którym można kupić prasę. Musimy tam wrócić – mówi Waldemar Kuchanny, redaktor naczelny tygodnika "NIE".

Minął rok od decyzji o wycofaniu tygodnika "NIE" ze sprzedaży w placówkach Poczty Polskiej, w kioskach Ruchu i stacjach benzynowych Orlenu.

"NIE" wciąż niedostępny w placówkach pocztowych

Kontrolowane przez PiS zarządy tych spółek zareagowały w ten sposób na wydanie tygodnika z 10-17 marca. Na jego okładce umieszczono duże zdjęcie papieża Jana Pawła II opartego o pastorał, w który wmontowano lalkę. Był to komentarz do sporu dotyczącego roli Karola Wojtyły w tuszowaniu przypadków pedofilii w Kościele.

Czytaj też: Skład jury oceniającego przyszłych dziennikarzy TVP pozostanie tajemnicą

Po protestach spółki Urma – wydawcy "NIE" – tygodnik wrócił do kiosków Ruchu i na stacje Orlenu. Ale z placówek pocztowych zniknął i do tej pory nie wrócił.

Według ustaleń "Presserwisu" Garmond Press – firma kolporterska odpowiedzialna za dystrybucję prasy na pocztach – uległa naciskom zarządu poczty i wycofała tygodnik z oferty.

– Niestety, decyzja zarządu Poczty Polskiej oznaczała również wycofanie tygodnika z prenumeraty – mówi "Presserwisowi" Elżbieta Gierdys, odpowiedzialna za kolportaż w spółce Urma. – A była to forma bardzo wygodna: prenumeratorom dostarczano tygodnik do skrzynek pocztowych. Cena jednostkowa była niższa niż przy zakupie pojedynczych egzemplarzy – dodaje.

Waldemar Kuchanny: "Musimy wrócić"

Elżbieta Gierdys nie ujawnia liczby egzemplarzy tygodnika sprzedawanych w prenumeracie. – Polscy wydawcy narzekają na zbyt małą liczbę prenumeratorów. To skutek braku tradycji w tym zakresie i braku wsparcia państwa dla tej formy sprzedaży prasy. Nie osiągaliśmy rewelacyjnych wyników sprzedażowych w prenumeracie pocztowej, ale dzięki niej tygodnik był dostępny w bardzo wygodnej formie dla grupy wiernych czytelników. To niepowetowana strata – mówi.

Czytaj też: Pasmo na żywo prawicowej Telewizji wPolsce.pl rozpoczyna się godzinę wcześniej

Pod koniec ub.r. Ruch zdecydował o likwidacji segmentu prenumeraty. W rezultacie "NIE" przestał był dostępny także w tej formie.

– Musimy wrócić do placówek pocztowych, bo bywa, że w małych miejscowościach to jedyne punkty sprzedaży prasy – mówi Waldemar Kuchanny. – Mam nadzieję, że po zmianie władz Poczty Polskiej (połowa lutego br. – red.) uda się nam wypracować porozumienie w tej sprawie – dodaje.

Czytaj też: Gorące wyznania. Wybór pięknych słów, jakimi Nisztor obdarzał Obajtka, swego dobrodzieja

(JF, 19.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.