"Nie" wciąż bez serwisu internetowego. Wykonawca nie wywiązał się z umowy
Serwis tygodnika "Nie" miał zadebiutować 1 kwietnia tego roku (screen: YouTube/Tygodnik NIE)
Tygodnik "Nie" (Urma) zrezygnował z usług firmy, która wbrew umowie nie przygotowała serwisu internetowego tygodnika. – Prace nad uruchomieniem portalu powierzyliśmy naszemu dziennikarzowi i informatykowi Robertowi Jarudze – mówi "Presserwisowi" Agnieszka Wołk-Łaniewska, redaktorka naczelna tygodnika.
Tygodnik "Nie" jest obecnie dostępny w wersji drukowanej oraz w formacie PDF, który sprzedaje się w niewielkiej liczbie. W projektowanym serwisie internetowym mają być dostępne wszystkie wydania tygodnika od 2008 roku. Dostęp do ok. 80 proc. treści ma być płatny.
– Bez serwisu internetowego nie jesteśmy w stanie ani dotrzeć do młodszych czytelników, ani zwiększyć sprzedaży. To nasz priorytet – mówi Agnieszka Wołk-Łaniewska.
Naczelna: "Nie jestem w stanie podać daty"
Serwis tygodnika "Nie" miał zadebiutować 1 kwietnia tego roku. – Niestety, firma, która nad tym pracowała, nie wywiązała się z umowy – mówi redaktorka naczelna. – Budowa od podstaw portalu internetowego to bardzo trudne zadanie, zwłaszcza dla takich mediów jak nasze, które dysponuje relatywnie niewielkim budżetem i zespołem – podkreśla.
Czytaj też: Rząd przyjął projekt ustawy antypirackiej. Cenzura treści dezinformacyjnych
Agnieszka Wołk-Łaniewska zaznacza, że przygotowanie portalu powierzyła Robertowi Jarudze, wieloletniemu dziennikarzowi tygodnika "Nie" oraz informatykowi. Za pomocą sztucznej inteligencji stworzył wirtualną postać założyciela "Nie" Jerzego Urbana. Redakcja mogła prosić zmarłego w 2022 roku założyciela tygodnika o opinię lub zredagowanie tekstu. Strona umożliwiająca kontakt z wirtualnym Jerzym Urbanem była dostępna na razie tylko na użytek wewnętrzny redakcji tygodnika "Nie" i nie jest jasne, czy stanie się elementem projektowanego serwisu.
– Miałam nadzieję, że serwis internetowy uda się uruchomić na początku października, ale okazało się to nierealne – mówi Agnieszka Wołk-Łaniewska. – Dziś nie jestem w stanie podać konkretnej daty – dodaje.
Tygodnik "Nie" wciąż nie ma serwisu internetowego (screen: Eprasa.pl)
Spółka Urma, wydawca tygodnika "Nie", zanotowała w 2024 roku stratę netto wynoszącą 308 tys. zł. W 2023 roku strata tej spółki była wyższa o 829 tys. zł (dane Krajowego Rejestru Sądowego).
Czytaj też: Kanał Zero Krzysztofa Stanowskiego sprzedaje bluzy, kubki i skarpety ze swoim logo
(JF, 29.09.2025)










