Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 22, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GroupM: retail media z 12-proc. udziałem w rynku reklamy cyfrowej w Polsce

E-commerce odpowiada za 10 proc. sprzedaży detalicznej w Polsce (fot. materiały prasowe)

Według raportu przygotowanego przez holding GroupM wydatki na retail media w Polsce sięgną w tym roku 800 mln zł, co zapewni im 12-procentowy udział w wydatkach na reklamę cyfrową i 6-procentowy w całym polskim rynku reklamowym.

Jak informuje GroupM, globalne przychody reklamowe platform e-commerce sięgną 101 mld dol. Oznacza to, że do retail mediów trafi 20 proc. wydatków na reklamę cyfrową i 11 proc. rynku reklamy ogółem.

Definicja retail mediów przyjęta w analizie przez GroupM uwzględnia przychody reklamowe czerpane przez internetowe platformy handlowe, w tym marketplace'y.

(KAP, 22.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.