GroupM największą grupą mediową w Polsce według COMvergence
Wavemaker, EssenceMediacom i Mindshare wypracowały największe obroty na rynku agencyjnym w Polsce (fot. materiały prasowe)
Obroty agencji Wavemaker, EssenceMediacom oraz Mindshare zapewniły grupie WPP 30 proc. udziałów w rynku agencyjnym w Polsce według zestawienia COMvergence.
GroupM, inwestycyjno-technologiczna platforma agencji Wavemaker, EssenceMediacom i Mindshare, uplasowały się na szczycie zestawienia największych – pod względem obrotów – grup mediowych w Polsce za 2022 rok. COMvergence oszacował udział GroupM w rynku agencyjnym (zsumowane obroty agencji) na 30 proc., a udział w całym rynku reklamowym (obroty agencji oraz wydatki klientów bezpośrednich) – na 22,5 proc.
Czytaj też: Papaya Films z trzema nominacjami do Shots Awards 2023. Dwie dla Jana Dybusa
GroupM nieznacznie wyprzedza w rankingu największych holdingów w kraju Publicis Media, który utrzymuje wyraźną przewagę nad kolejnymi w zestawieniu Omnicom Media, Dentsu i Mediabrands.
W 2023 roku GroupM mocniej zintegrowała też biznes swoich agencji – Wavemaker, EssenceMediacom i Mindshare, tworząc większe zespoły specjalistyczne w ramach swoich struktur i kładąc większy nacisk na rozwój oferty strategicznej w obrębie samych agencji.
Czytaj też: Tomasz Rożek: agencje i sieci partnerskie wiedziały o zarzutach dotyczących influencerów
(KAP, 24.10.2023)