Brian Lesser od września nowym globalnym CEO w GroupM
Brian Lesser pracował wcześniej dla WPP przez dekadę, a od 2015 do 2017 roku był CEO w GroupM na Amerykę Północną (fot. Wpp.com)
Brian Lesser zostanie nowym globalnym dyrektorem generalnym GroupM, sieci należącej do holdingu reklamowego WPP. Zastąpi Christiana Juhla, który ustępuje ze stanowiska po pięciu latach. Juhl obejmie nowe stanowisko w WPP jako prezes ds. rozwoju korporacyjnego.
Lesser spędził 10 lat w WPP, od 2015 do 2017 roku jako dyrektor generalny w GroupM w Ameryce Północnej. Obecnie jest dyrektorem generalnym i prezesem firmy InfoSum zajmującej się danymi, w której pracuje od 2020 roku.
Do WPP ponownie dołączy we wrześniu i wtedy obejmie stanowisko w GroupM. Juhl będzie pełnić dotychczasowe obowiązki do czasu rozpoczęcia pracy przez Lessera, wspierając go w okresie przejściowym.
"Brian to jeden z najbardziej cenionych menedżerów w branży, mający na koncie sukcesy w marketingu opartym na danych i technologii. Nie tylko zna GroupM od podszewki, ale ma także silną wizję przyszłości firmy. Cieszymy się, że możemy powitać go ponownie w WPP” - napisał w oświadczeniu Mark Read, dyrektor generalny holdingu.
Lesser pracę dla WPP rozpoczynał w 2007 roku wraz z przejęciem przez potentata 24/7 Real Media, gdzie pracował od roku. Następnie stworzył Media Innovation Group, dostarczając rozwiązania technologiczne dla GroupM. W 2011 roku założył Xaxis, platformę programowego zakupu mediów, która obecnie stanowi część GroupM Nexus, organizacji zajmującej się wydajnością mediów GroupM.
Juhl został dyrektorem generalnym GroupM w listopadzie 2019 roku, wcześniej zajmował to samo stanowisko w Essence, agencji mediów cyfrowych przejętej przez WPP w 2015.
(MAC, 18.07.2024)