Rynek reklamy w I półroczu wzrósł o 5,5 proc., chociaż telewizja w tym czasie zmniejszyła przychód
![](/images/contents/photo_72477_1661782521_big.jpg)
Jak wynika z raportu Publicis Groupe Polska, internet jest najchętniej wybieranym kanałem komunikacyjnym (fot. materiały prasowe)
Według Raportu o Rynku Reklamy i Mediów Publicis Groupe Polska, telewizja jako jedyne medium odnotowała w pierwszym półroczu 2022 roku spadek przychodów reklamowych. Ale i tak wydatki reklamowe w Polsce wzrosły o 5,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2021 r.
Wartość rynku po sześciu miesiącach br. przekroczyła 5,2 mld zł. W tym czasie wszystkie odnogi rynku, poza telewizją, zaliczyły wzrost – reklama w internecie urosła o 8,4 proc. (czyli o 178,8 mln zł), reklama zewnętrzne wzrosła o blisko 42 proc. (71,3 mln zł). W telewizji spadek przychodów reklamowych wyniósł 34,4 mln zł – czyli 1,6 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2021 r.
Czytaj też: KRRiT na odchodnym chce zdemolować rynek radiowy
Sektorem reklamowym o największym wolumenie inwestycji okazał się handel. Budżety firm handlowych zwiększyły się o niemal 76,2 mln zł, co stanowi o 7,7 proc. więcej niż w pierwszym półroczu 2021 r. Twórcy raportu zwracają jednak uwagę, że w drugim kwartale br. odnotowano mocne hamowanie dynamiki wydatków. Wśród firm z tego sektora najwięcej wydały: Media Expert, Lidl i Biedronka. Na drugim miejscu pod względem wolumenu wydatków znalazł się sektor farmaceutyczny, który w analizowanym okresie zwiększył swoje inwestycje reklamowe o ponad 81,1 mln zł (dynamika 16,5 proc.).
![Press](/images/contents_blocks/photo_168342_1661783328_big.jpg)
(fot. materiały prasowe)
![Press](/images/contents_blocks/photo_168343_1661783332_big.jpg)
(fot. materiały prasowe)
![Press](/images/contents_blocks/photo_168344_1661783335_big.jpg)
(fot. materiały prasowe)
![Press](/images/contents_blocks/photo_168345_1661783338_big.jpg)
(fot. materiały prasowe)
![Press](/images/contents_blocks/photo_168346_1661783341_big.jpg)
(fot. materiały prasowe)
![Press](/images/contents_blocks/photo_168349_1661783345_big.jpg)
(fot. materiały prasowe)
Według raportu internet umocnił swoją pozycję w mediamiksie i odpowiada aktualnie za 44,4 proc. całej wartości rynku. Pozycję odbudowuje również powoli kino, którego udział wzrósł z 0,2 proc. do 0,9 proc.. Udział reklamy digitalowej wzrósł o 1,2 proc. do 44,4 proc, zaś reklamy zewnętrznej zwiększył się z 3,5 proc. do 4,7 proc. Telewizja straciła 2,9 proc. udziałów (40,7 proc. udział w rynku), zaś udział radia zmalał z 7 proc. do 6,8 proc.. Prasa utrzymała dotychczasową pozycję i podobnie jak rok temu jej udział wynosi 1 proc.
Czytaj też: Reklama Pyralginy "zainspirowana" spotem Ibupromu RR sprzed kilku lat
(KAP, 29.08.2022)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)