Media społecznościowe napędzają sprzedaż. Raport Publicis Groupe CEE i GWI
Pięć najpopularniejszych platform według pokoleń oraz te najszybciej rosnące (fot. materiały prasowe)
Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) oraz firma badawcza GWI opublikowały raport na temat zwyczajów korzystania z mediów społecznościowych w regionie CEE. Według niego rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich jest coraz istotniejsza.
W związku z malejącym zaufaniem do tradycyjnych mediów konsumenci poszukują nowych sposobów na zdobywanie informacji. W regionie CEE coraz więcej konsumentów sięga po media społecznościowe, aby być na bieżąco z newsami i wydarzeniami. Jest to m.in. 22 proc. użytkowników TikToka i 11 proc. Instagrama.
Czytaj też: Mark Zuckerberg wyłączony z procesów Meta o uzależnianie dzieci od social mediów
Media społecznościowe ewoluowały, a wraz z nimi ich użytkownicy. W CEE największy odsetek użytkowników mediów społecznościowych to pokolenie X, następnie Milenialsi.
Wideo nadal pozostaje najchętniej wykorzystywanym medium. Na Instagramie 61 proc. użytkowników ogląda filmy, na Facebooku 48 proc., a na Twitterze 45 proc.
Z badania wynika, że w regionie CEE media społecznościowe odgrywają dużą rolę w procesie zakupowym. 40 proc. konsumentów korzysta z social mediów w celach zakupowych, 88 proc. wykorzystuje Facebook do śledzenia informacji o produktach, 50 proc. – Instagram, a 44 proc. TikTok.
Marki nadal odkrywane są głównie przez wyszukiwarki (39 proc. konsumentów), polecenia (33 proc.) i reklamy w TV (28 proc.).
Czytaj też: Australia wprowadzi zakaz korzystania z social mediów przez młodzież do lat 16
Raport bazuje na szeroko zakrojonych badaniach internetowych GWI, przeprowadzonych wśród użytkowników internetu w wieku 16-64 lat i analizuje trendy na siedmiu kluczowych rynkach regionu: Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, Węgrzech oraz Rumunii.
Pełna wersja raportu "Trendy w mediach społecznościowych: najważniejsze wnioski dla Europy Środkowo-Wschodniej" jest dostępna na stronie Gwi.com/reports/social-media-trends.
Czytaj też: Andrzej Skworz: Ulegli. Giganci od mediów społecznościowych robią wszystko, by nie płacić
(KAP, 17.11.2024)