Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 12, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Australia wprowadzi zakaz korzystania z social mediów przez młodzież do lat 16

Polityka Australii jest jedną z najbardziej rygorystycznych (fot. Pixabay.com)

Australijski premier Anthony Albanese poinformował o wprowadzeniu przepisów zakazujących korzystania z mediów społecznościowych przez młodzież poniżej 16. roku życia. Przepisy mają wejść w życie pod koniec przyszłego roku.

Australia testuje system weryfikacji wieku, który ma pomóc w blokowaniu dzieciom dostępu do platform mediów społecznościowych. 

Polityka Australii jedną z najbardziej rygorystycznych

"Media społecznościowe wyrządzają krzywdę naszym dzieciom" – powiedział Albanese na konferencji prasowej. Premier zwrócił uwagę na zagrożenia dla zdrowia zarówno fizycznego, jak i psychicznego.

Czytaj też: Elon Musk już liczy, ile zarobił na zwycięstwie Donalda Trumpa. Wydał 75 mln dol. na kampanię

Wiele krajów zobowiązało się już do ograniczenia korzystania przez dzieci z mediów społecznościowych poprzez wprowadzanie odpowiednich przepisów, ale polityka Australii jest jedną z najbardziej rygorystycznych. Jak dotąd nigdzie nie próbowano stosować metod weryfikacji wieku, takich jak dane biometryczne lub identyfikacja przez organy rządowe.

Albanese powiedział, że przepisy zostaną wprowadzone do australijskiego parlamentu w tym roku i wejdą w życie 12 miesięcy później. 

W zeszłym roku Francja zaproponowała zakaz korzystania z mediów społecznościowych dla osób poniżej 15. roku życia. Tam jednak użytkownicy mogli uniknąć tego zakazu za zgodą rodziców. Stany Zjednoczone od dawna wymagają od firm technologicznych uzyskiwania zgody rodziców na dostęp dla dzieci poniżej 13. roku życia.

Czytaj też: Nagrania Doroty Kani na YouTube notują skromne wyniki. "Nie ma silnej marki osobistej"

(MAC, 12.11.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.