Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Maj 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża PR przeciwko nadużyciom w stosunku do terminu public relations

Określenia takie, jak "czarny PR" czy "polityczna zagrywka PR-owa" często pojawiają się w dyskursie społecznym (fot. materiały prasowe)

Związek Firm Public Relations zachęca wszystkich przedstawicieli branży PR do aktywnego wyrażenia sprzeciwu wobec nadużyć w stosunku do terminu public relations.

ZFPR wspólnie z Instytutem Monitorowania Mediów oraz firmą analityczno-badawczą Zymetria opublikował w listopadzie 2021 roku raport „PR to nie propaganda”. Powstał on w odpowiedzi na nadużycia w stosunku do terminu public relations, które od dłuższego czasu można zaobserwować w przestrzeni publicznej. Teraz ZFPR zachęca wszystkich przedstawicieli branży PR do aktywnego wyrażenia sprzeciwu wobec nadużyć poprzez wirtualne podpisanie apelu.

Czytaj też: 178 reklam oglądaliśmy każdego dnia roku 2021. W tym roku najmniej spotów – w dniu wybuchu wojny

Ma to być wyrazem sprzeciwu wobec deprecjonowaniu zawodu PR-owca i jego stygmatyzacji. Każdy związany z branżą PR – bez względu na to, czy pracuje w mniejszej lub większej agencji, administracji, korporacji czy organizacji pozarządowej, jest studentem dziennikarstwa, PR, klientem korzystającym z usług agencji PR bądź niezależnym PR-owcem – może dołączyć do grona sygnatariuszy apelu Związku Firm PR. Wystarczy złożyć wirtualny podpis na stronie www.prtoniepropaganda.pl. Apel podpisało już ponad 100 osób.

"Jako Związek Firm Public Relations stoimy na straży wizerunku branży PR. Raportem »PR to nie propaganda« rozpoczęliśmy dyskusję o tym, czym jest prawdziwy PR, a co nim na pewno nie jest. Tym samym daliśmy wyraz sprzeciwowi wobec nadużyć w stosunku do naszego zawodu. Teraz zachęcamy wszystkich obecnych, ale i przyszłych PR-owców do podpisania apelu, który jest głosem całej branży. Wierzymy, że działając wspólnie, zmienimy jej negatywne postrzeganie" – mówi Katarzyna Życińska, wiceprezeska zarządu Związku Firm Public Relations oraz prezeska agencji 38 Content Communication.

Czytaj też: Starbucks też definitywnie wycofuje się z Rosji

(AMS, 25.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.