Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Maj 24, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Starbucks też definitywnie wycofuje się z Rosji

Kawiarnia w Jekaterynburgu to jeden ze 130 lokali Starbucksa na terenie Rosji (fot. Wikimedia Commons/Denis Denisov)

Sieć kawiarni Starbucks dołącza do McDonald'sa i też definitywnie opuszcza Rosję. Po 15 latach. Zdaniem ekspertów, to jedyny słuszny ruch, nie tylko pod względem marketingowym.

Największa na świecie sieć kawiarni, z siedzibą w Chicago, ma w Rosji 130 licencjonowanych placówek przynoszących ok. 1 proc. globalnych rocznych przychodów. Firma przez najbliższe pół roku ma płacić prawie 2 tys. zatrudnionym, a następnie pomóc im w znalezieniu nowej pracy.

Czytaj też: McDonald's po 32 latach wycofuje się z Rosji. Sprzeda wszystkie lokale

Jak podkreśla stacja telewizyjna CNBC, firma zawiesiła działalność w Rosji już 8 marca, zobowiązując się do przekazania tantiem z tamtejszego biznesu na cele humanitarne.

Starbucks dołącza do takich firm jak McDonald's, Exxon Mobil i British American Tobacco, które już całkowicie wycofały się z Rosji. McDonald's działał tam od ponad 30 lat.

Czytaj też: Putin odrzuca zagraniczny sprzęt i oprogramowanie z obawy przed cyberatakami

(MAC, 24.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.