Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Maj 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

McDonald's po 32 latach wycofuje się z Rosji. Sprzeda wszystkie lokale

"Nie była to łatwa decyzja do podjęcia i nie będzie też łatwa w realizacji" – napisał Chris Kempczinski, dyrektor naczelny McDonald’s (fot. Pixabay.com)

Po ponad trzech dekadach McDonald's – ikona amerykańskiego biznesu i popkultury zarazem – zdecydował o całkowitym wycofaniu się z Rosji. Sieć porozumiała się w sprawie sprzedaży swoich udziałów z rosyjską spółką, która do tej pory zarządzała lokalami na terenie kraju.

To znaczące odejście od – stosowanej do tej pory przez firmę – strategii globalizacji.

– To skomplikowana sprawa, bezprecedensowa i niosąca poważne konsekwencje – napisał Chris Kempczinski, dyrektor naczelny McDonald’s, w wiadomości do franczyzobiorców, do której dotarł "The New York Times".

McDonald's: Nie można ignorować wojny w Ukrainie

Jak podaje agencja Associated Press, sieć sprzeda wszystkie swoje lokale na terenie Rosji, które obsługiwane były przez specjalnie założoną w tym celu spółkę. McDonad's naciska na to, by 62 tysiące pracowników zachowało pracę po sfinalizowaniu sprzedaży nowemu właścicielowi.

Czytaj też: Facebook, YouTube, Twitter i TikTok mają oznaczać rosyjskie zbrodnie w Ukrainie

– Niektórzy mogą argumentować, że zapewnienie dostępu do żywności i dalsze zatrudnianie dziesiątek tysięcy zwykłych obywateli jest słuszne. Ale nie można ignorować kryzysu humanitarnego wywołanego wojną w Ukrainie – pisze Kempczinski.

Nowy właściciel ma przestać korzystać z loga i nazwy McDonalda.

McDonald's wszedł do Rosji w 1990 roku, otwierając swój pierwszy lokal w Moskwie. – Był to jeden z najbardziej ekscytujących kamieni milowych w historii McDonalda – dodaje Kempczinski. – Po prawie pół wieku wrogości z czasów zimnej wojny, obraz złotych łuków świecących nad Placem Puszkina był dla wielu po obu stronach żelaznej kurtyny zwiastunem początku nowej ery.

Czytaj też: Głosowanie polskich jurorów Eurowizji odrzucone przez kontrolerów EBU

O zakończeniu działalności napisał: – Nie jest to łatwa decyzja, biorąc pod uwagę wielkość naszego biznesu i wyzwania związane z działalnością w Rosji. Ale kierunek jest jasny.

(HAD, 16.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.