TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

TVN liderem w paśmie "Mam talent"  |  Firma Sante planuje przetarg  |  Widownia finału "Must be the music" w Polsacie  |  Wyniki polskiej spółki Romance TV  |  Dwie nowości w jesiennej ramówce Tele 5  |  Redaktor naczelny portalu GazetaPrawna.pl  |  Subskrypcje serwisu streamingowego Red Go  |  Canal+ z trzema serialami dokumentalnymi o piłce nożnej  |  Laureat Nagrody im. Kapuścińskiego za najlepszą książkę reporterską  |  Orange wybrał  |  SEC Newgate CEE odpowiada za PR  |  Kierunek Kreatywny  |  PIP potrzebuje agencji  |  Vienna Life  |  W Skandynawii przybyło 3,7 mln subskrypcji serwisów streamingowych  |  Ponad 9 mln widzów oglądało w Niemczech finał Eurowizji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: public relations

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Maj 14, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Powstała Komisja Etyki Public Relations. "Krok w stronę bardziej przejrzystej branży"

KEPR zajmie się analizą zgłaszanych przypadków (fot. Marcin Kmieciński/PAP)

Związek Firm Public Relations powołał Komisję Etyki Public Relations. Jej przewodniczącą została prof. UW dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska – ekspertka w zakresie etyki i komunikacji z Uniwersytetu Warszawskiego. Celem komisji jest umacnianie standardów etycznych w branży.

"Powołanie Komisji Etyki Public Relations to kolejny krok w stronę budowania świadomego, odpowiedzialnego rynku PR – opartego na wartościach, profesjonalizmie i transparentności" – mówi Katarzyna Życińska, prezeska Związku Firm Public Relations.

Działania KEPR będą wykraczać poza opiniowanie

KEPR zajmie się analizą zgłaszanych przypadków (mogą to robić zarówno agencje PR i klienci, jak i inne podmioty rynku) i oceni zgodność praktyk PR z przyjętymi kodeksami etyki. Zajmie się też wydawaniem orzeczeń oraz opiniowaniem zjawisk, które wpływają na wizerunek i profesjonalizm branży. Komisja chce również edukować rynek w zakresie działań etycznych.

Czytaj też: Tomasz Ślusarski objął stanowisko head of brand strategy w Feeders Agency

Działania KEPR będą wykraczać poza opiniowanie. Prezydium może zdecydować o przekazaniu uchwały odpowiednim instytucjom, takim jak terytorialnie właściwy Rzecznik Konsumentów czy Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dodatkowo Komisja może rekomendować podmiotom dobrowolne zastosowanie się do stanowiska zawartego w uchwale, a także – w uzasadnionych przypadkach – upublicznić ją poprzez wybrane środki masowego przekazu.

Organy KEPR i skład prezydium

"Komisja będzie miała rzeczywisty wpływ na dyskurs wokół jakości i standardów komunikacji. Uchwały KEPR nie tylko oceniają zgodność z etyką PR, ale mogą też skutecznie sygnalizować rynkowi, które praktyki wymagają korekty lub stanowią praktykę naruszającą zasady profesjonalizmu PR. To krok w stronę bardziej odpowiedzialnej i przejrzystej branży" – podkreśla prof. Monika Kaczmarek-Śliwińska.

Czytaj też: Justyna Brańka została menedżerką ds. komunikacji w Bielendzie

Organami KEPR będą: przewodnicząca, prezydium KEPR, kolegium arbitrów oraz arbiter-referent, działające w zespołach orzekających i odwoławczych.

Skład prezydium tworzą:

  • Agnieszka Kępińska-Sadowska (dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej w regionie CEE, Haleon), 
  • Małgorzata Mejer (dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, Procter&Gamble), 
  • Marta Pokutycka-Mądrala (dyrektorka komunikacji korporacyjnej, rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden), 
  • prof. dr hab. Ryszard Ławniczak (twórca Katedry Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu), 
  • dr hab. Anna Adamus-Matuszyńska (wykładowca w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych UE w Katowicach),
  • Maciej Ślusarek (partner w kancelarii Ślusarek, Kubiak, Pieczyk), 
  • Karolina Łuczak (dyrektorka biura prasowego i komunikacji wewnętrznej, rzeczniczka prasowa Provident, prezeska PSPR),
  • Małgorzata Kilian-Grzegorczyk (prezeska Stowarzyszenia Demagog),
  • dr Eliza Misiecka (dyrektorka generalna Genesis PR), 
  • dr Łukasz Przybysz (doradca ds. komunikacji strategicznej w Vision Group Executive Advisors, kierownik studiów na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, członek Rady ZFPR),
  • Ewelina Puławska (dyrektorka zarządzająca Good One PR), 
  • Hanna Waśko (prezeska Big Picture).

Czytaj też: Nowy szef ZFPR zapowiada działania na rzecz etyki i rozwoju branży PR

(MS, 14.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.