Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 22, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rada Reklamy apeluje o rezygnację z nazwy "ekogroszek" na rzecz "paliwo drobne"

W zeszłym roku "ekogroszek" promowały postacie krasnoludków, które miały poprawić wizerunek paliwa (fot. Wikipedia)

Zespół Orzekający Komisji Etyki Rady Reklamy opublikował stanowisko dotyczące reklamodawców wykorzystujących określenia "eko" czy "ekologiczny", którym zarzuca się greenwashing.

Rada apeluje o dokonanie zmiany nazwy produktów typu "ekogroszek" i zaprzestanie nadmiernego wykorzystywania pojęć typu "ekologiczny".

W stanowisku czytamy, że komisja zasięgnęła opinii ekspertów, którzy potwierdzili, iż "sugerowanie w przekazie reklamowym, że produkty typu ekogroszek lub biomasa są przyjazne środowisku, należy uznawać za greenwashing". Rada podkreśla również, że stosowanie przedrostków "eko" lub "bio" w sposób dowolny może doprowadzać konsumentów do wniosku, iż zakupiony przez nich produkt jest przyjazny środowisku. "Tymczasem, każdy rodzaj emisji środowisku szkodzi" - wyjaśniają przedstawiciele komisji.

W stanowisku Rada odwołuje się do badania przeprowadzonego w lutym 2021 roku zleconego przez Fundację Client Earth. Wykazało ono, że "ekogroszki" emitują ponadnormatywne ilości pyłów, nawet czterdziestokrotnie więcej niż wskazuje norma, "Co więcej przebadane »ekogroszki« emitują ponadnormatywne ilości tlenku węgla oraz tlenków azotu" - czytamy. W związku z tym Komisja Etyki Rady Reklamy apeluje o zaprzestanie nadmiernego i dowolnego wykorzystywania pojęć takich jak "ekologiczny" i "przyjazny środowisku. Sugeruje też zmianę nazwy produktu typu "ekogroszek" na "paliwo drobne".

Mianem ekogroszku określa się paliwo opałowe, które wykorzystywane jest w ok. 30 proc. gospodarstw domowych. Polska Grupa Górnicza SA uruchomiła w zeszłym roku dwie kampanie reklamowe, których celem było poprawienie wizerunku paliwa. 

Jan Ruszkowski ze Związku Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć w rozmowie w "Presserwisem" podkreślał wtedy, że ekogroszek jest jednym z najbardziej szkodliwych dla środowiska źródeł energii do ogrzewania domów. - To po prostu węgiel i nawet w postaci ekogroszku i w najnowocześniejszych kotłach nie spala się w całości - stwierdził. Producenci tego paliwa twierdzili jednak, że przedrostek "eko" nie pochodzi od "ekologii", a jest skrótem od "ekonomiczny".

(KAP, 22.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.