Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kampania TGPE o drogim prądzie zostanie zaskarżona przez WWF do Rady Reklamy

TGPE zamierza prowadzić kampanię do końca lutego br. (screen: YouTube/Nauka. To Lubię)

Fundacja WWF Polska złożyła oficjalną skargę do Rady Reklamy dotyczącą antyunijnej kampanii billboardowej przygotowanej przez Towarzystwo Gospodarcze Polskie Elektrownie.

W skardze, którą Fundacja złożyła do Rady, czytamy, że według WWF "reklama nie jest reklamą produktu, można ją uznać za reklamę komercyjną, gdyż jej celem jest poprawa wizerunku rządu oraz spółek energetycznych Skarbu Państwa, a to powinno być rozumiane jako reklama przedsiębiorstwa".

WWF chce kampanii "odkłamującej"

WWF podkreśla, że podmioty wchodzące w skład TGPE to podmioty komercyjne, dlatego billboardów nie można uznać za reklamę społeczną, która nie tylko nie edukuje, ale celowo wprowadza w błąd. Autorzy skargi wyjaśniają w niej, dlaczego hasło przewodnie akcji "polityka klimatyczna Unii Europejskiej = droga energia, wysokie ceny" jest nieprawdziwe. Wprowadza odbiorców w błąd, zwracając uwagę m.in. na to, że nie istnieje bezpośrednia korelacja pomiędzy hurtowymi cenami energii, a kosztami wytworzenia energii.

Czytaj też: Akcja Demokracja odpowiada na kampanię o cenach energii. Zebrano ponad 10 tys. zł

Przedstawiciele fundacji wyjaśniają, że WWF domaga się zdjęcia reklamy oraz przeprowadzenia kampanii "odkłamującej". - "W interesie publicznym jest to, by obywatele rozumieli, czym jest polityka klimatyczna Unii Europejskiej, jaką pełni rolę i domagali się od rządzących jej wdrażania w Polsce" - mówią.

TGPE uruchomiło kampanię 24 stycznia, w której przekonują, że za wysokie ceny prądu odpowiada polityka klimatyczna Unii Europejskiej. Według komentatorów kampania opiera się na manipulacji, nie biorąc pod uwagę wielu lat zaniechań polskiego rządu, które mają wymierny wpływ na ceny energii w naszym kraju.

(KAP, 21.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.