H&M otworzył swój pierwszy sklep w metaverse
W Ceek City wystąpiły takie gwiazdy, jak Lady Gaga, Ringo Starr i Demi Lovato (fot. JAN BIELECKI/East News)
Przedsiębiorstwo odzieżowe H&M jako pierwsza międzynarodowa marka otworzyło detaliczny sklep z ubraniami w metaverse, w którym klienci mogą kupować ubrania dostępne jedynie w wirtualnym świecie.
Sklep znajduje się w Ceek City stworzonym przez Ceek VR. Jest to firma łącząca metaverse z kryptowalutami, pozwalającymi na dokonywanie zakupów zarówno w świecie cyfrowym, jak i tym prawdziwym. Ubrania, które będą pojawiały się w digitalowym sklepie H&M, będą dostępne jedynie dla awatarów użytkowników platformy. Nie będzie w nim możliwości dokonania np. zakupu ubrań z dostawą do domu. Stacjonarne sklepy H&M będą za to oferowały możliwość zakupu ubrań wirtualnych, dla naszych postaci.
Shopping in the #metaverse with $CEEK
— Ceek (@CEEK) December 7, 2021
Concept VR store presented to @hm by #CEEK Creating mainstream use cases for $CEEK + scaling #Virtualreality beyond games. #VRAPP #CEEKVR #NFT #VR #CEEKVenues
?? More at https://t.co/oAvCTgp2Bk pic.twitter.com/OI4BFkyUAw
Nie wiadomo, czy H&M planuje kolejne otwarcia sklepów w innych projektach ze świata metaverse. Warto podkreślić, że takie firmy, jak Nike, Gucci, Zara czy Adidas od lat promują swoje ubrania w świecie wirtualnym, ale dopiero H&M zdecydowało się na otworzenie pełnoprawnego sklepu. Przedmioty w metaverse mają często podobną wartość, jak te w rzeczywistym świecie. W maju zeszłego roku na platformie Roblox sprzedano wirtualną torebkę marki Gucci za 4115 dol. Dla wielu firm tworzenie systemu promocyjnego, który pozwoli im stać się częścią życia młodych ludzi w świecie digitalowym to logiczny sposób rozwijania działań marketingowych.
(KAP, 04.01.2022)