Roblox rozpoczyna testy reklam
Firma zapowiada, że interaktywne reklamy nie będą dostępne dla dzieci poniżej 13. roku życia (fot. materiały prasowe)
Roblox pod koniec 2022 roku uruchomi testy formatów reklamowych dla deweloperów i reklamodawców, które w 2023 roku mają być dostępne dla wszystkich użytkowników.
Roblox, platforma gier komputerowych, która posiada 52 miliony aktywnych użytkowników dziennie, poinformowała o swoich planach podczas konferencji dla deweloperów 9 września.
Czytaj też: Allegro chce zarejestrować kolor jako znak towarowy
Manuel Bronstein, dyrektor ds. produktów w Roblox, wyjaśnił, że firma prowadziła już testy reklam m.in. z Warner Bros. oraz Vans. Były one wyświetlane w eksperymentalnym formacie – użytkownicy mogli w nie wchodzić i przenosić się automatycznie do wirtualnych światów tworzonych przez marki. Tego rodzaju działania reklamowe jednak wymagają wysokich budżetów. Roblox chce oferować możliwość działań promocyjnych, które będą też dostępne dla małych i średnich firm.
Firma nie informuje, jak będą wyglądały standardowe formaty reklamowe w szerzej zakrojonych testach. Zostaną wybrane te, które będą najbardziej odpowiadały zarówno twórcom gier, jak i użytkownikom.
Firma zapowiada, że osoby poniżej 13. roku życia nie będą mogły korzystać z nowych formatów ani innych interaktywnych reklam. Bronstein podkreślił, że przygotowano nowe wytyczne dla rodziców, by mogli upewnić się, iż obecność dzieci w Robloxie nie zagrozi ich bezpieczeństwu.
Czytaj też: Pezet i Natalia Szroeder w promocji Mastercard Music
(KAP, 14.09.2022)