Roblox rozpoczyna testy reklam
![](/images/contents/photo_72753_1663137576_big.jpg)
Firma zapowiada, że interaktywne reklamy nie będą dostępne dla dzieci poniżej 13. roku życia (fot. materiały prasowe)
Roblox pod koniec 2022 roku uruchomi testy formatów reklamowych dla deweloperów i reklamodawców, które w 2023 roku mają być dostępne dla wszystkich użytkowników.
Roblox, platforma gier komputerowych, która posiada 52 miliony aktywnych użytkowników dziennie, poinformowała o swoich planach podczas konferencji dla deweloperów 9 września.
Czytaj też: Allegro chce zarejestrować kolor jako znak towarowy
Manuel Bronstein, dyrektor ds. produktów w Roblox, wyjaśnił, że firma prowadziła już testy reklam m.in. z Warner Bros. oraz Vans. Były one wyświetlane w eksperymentalnym formacie – użytkownicy mogli w nie wchodzić i przenosić się automatycznie do wirtualnych światów tworzonych przez marki. Tego rodzaju działania reklamowe jednak wymagają wysokich budżetów. Roblox chce oferować możliwość działań promocyjnych, które będą też dostępne dla małych i średnich firm.
Firma nie informuje, jak będą wyglądały standardowe formaty reklamowe w szerzej zakrojonych testach. Zostaną wybrane te, które będą najbardziej odpowiadały zarówno twórcom gier, jak i użytkownikom.
Firma zapowiada, że osoby poniżej 13. roku życia nie będą mogły korzystać z nowych formatów ani innych interaktywnych reklam. Bronstein podkreślił, że przygotowano nowe wytyczne dla rodziców, by mogli upewnić się, iż obecność dzieci w Robloxie nie zagrozi ich bezpieczeństwu.
Czytaj też: Pezet i Natalia Szroeder w promocji Mastercard Music
(KAP, 14.09.2022)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)