Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 02, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nawyki z czasu lockdownu zostaną nam na dłużej

Do celów prywatnych platform i komunikatorów wideo zaczął używać co piąty ankietowany, a 46 proc. zakłada, że będzie z tego korzystać w najbliższej przyszłości (fot. Pixabay.com)

Jak zmieniły się zwyczaje konsumenckie w czasie pandemii koronawirusa? Sprawdziła to agencja mediowa Starcom.

Według przeprowadzonego przez Starcom badania HX Study Polacy zmienili codzienne nawyki, w tym preferencje zakupowe i żywieniowe. Twórcy raportu wymieniają np. zakupy spożywcze przez internet (zaczęło je robić 3 proc. Polaków). Z kolei 6 proc. zwiększyło częstotliwość e-zakupów spożywczych, a 14 proc. zakłada ich kupowanie w ten sposób w niedalekiej przyszłości. Jedzenie z dostawą do domu po raz pierwszy zamówił podczas lockdownu średnio co dziesiąty badany. Chętniej robiono też przez internet zakupy artykułów niespożywczych, m.in. za pośrednictwem Allegro, Zalando, Amazona, Aliexpress.

Press
Press

W pierwszym okresie pandemii pracę zdalną zaczęło wykonywać 9 proc. respondentów, a 7 proc. zwiększyło jej częstotliwość. Z raportu wynika również, że w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców ten odsetek był znacznie wyższy (co czwarty ankietowany przeszedł wtedy na pracę zdalną). 16 proc. badanych zakłada taką formę pracy także w najbliższej przyszłości.

Press

Wzrosła też popularność komunikatorów z wykorzystaniem wideorozmów. 7 proc. ankietowanych zaczęło używać platform typu Zoom, Teams, Messenger, Skype i FaceTime do celów związanych z pracą, a 9 proc. zwiększyło częstotliwość. Do celów prywatnych platform i komunikatorów wideo zaczął używać co piąty ankietowany, a 46 proc. zakłada, że będzie z tego korzystać w najbliższej przyszłości. Wzrosło też zainteresowanie mediami tradycyjnymi i serwisami VoD (filmy i seriale), podcastami (dostępnymi na YouTube czy na Spotify), a także grami.

Press

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1040 osób powyżej 18. roku życia.

(IKO, 02.10.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Huawei chce ratować wizerunek przy pomocy CSR
Wirtualna misja Marcina Mellera
Na konflikcie w Zjednoczonej Prawicy zyskali jej liderzy
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.