Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 02, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nawyki z czasu lockdownu zostaną nam na dłużej

Do celów prywatnych platform i komunikatorów wideo zaczął używać co piąty ankietowany, a 46 proc. zakłada, że będzie z tego korzystać w najbliższej przyszłości (fot. Pixabay.com)

Jak zmieniły się zwyczaje konsumenckie w czasie pandemii koronawirusa? Sprawdziła to agencja mediowa Starcom.

Według przeprowadzonego przez Starcom badania HX Study Polacy zmienili codzienne nawyki, w tym preferencje zakupowe i żywieniowe. Twórcy raportu wymieniają np. zakupy spożywcze przez internet (zaczęło je robić 3 proc. Polaków). Z kolei 6 proc. zwiększyło częstotliwość e-zakupów spożywczych, a 14 proc. zakłada ich kupowanie w ten sposób w niedalekiej przyszłości. Jedzenie z dostawą do domu po raz pierwszy zamówił podczas lockdownu średnio co dziesiąty badany. Chętniej robiono też przez internet zakupy artykułów niespożywczych, m.in. za pośrednictwem Allegro, Zalando, Amazona, Aliexpress.

Press
Press

W pierwszym okresie pandemii pracę zdalną zaczęło wykonywać 9 proc. respondentów, a 7 proc. zwiększyło jej częstotliwość. Z raportu wynika również, że w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców ten odsetek był znacznie wyższy (co czwarty ankietowany przeszedł wtedy na pracę zdalną). 16 proc. badanych zakłada taką formę pracy także w najbliższej przyszłości.

Press

Wzrosła też popularność komunikatorów z wykorzystaniem wideorozmów. 7 proc. ankietowanych zaczęło używać platform typu Zoom, Teams, Messenger, Skype i FaceTime do celów związanych z pracą, a 9 proc. zwiększyło częstotliwość. Do celów prywatnych platform i komunikatorów wideo zaczął używać co piąty ankietowany, a 46 proc. zakłada, że będzie z tego korzystać w najbliższej przyszłości. Wzrosło też zainteresowanie mediami tradycyjnymi i serwisami VoD (filmy i seriale), podcastami (dostępnymi na YouTube czy na Spotify), a także grami.

Press

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1040 osób powyżej 18. roku życia.

(IKO, 02.10.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Wirtualna misja Marcina Mellera
Na konflikcie w Zjednoczonej Prawicy zyskali jej liderzy
Huawei chce ratować wizerunek przy pomocy CSR
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.