Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Przekazy o Owsiaku w Republice i wPolsce24  |  O czym przypomniała lista gości na inauguracji Trumpa  |  Negocjacje Repropolu z big techami  |  Grupa RMF poszerza ofertę  |  Bank Pekao SA wybiera agencję  |  TVP 2 bez kontynuacji programu  |  Zestawienie najsilniej wspieranych marek w telewizji  |  Oglądalność "The Voice Senior" w TVP 2  |  Cennik TVN na luty  |  Premiery serialu przeniesione z Polsatu do TV 4  |  Dostępność stacji Biznes24  |  Wicenaczelny "Parkietu"  |  "Newsweek Historia" podrożał  |  Odejście z Publicis  |  Digitree Group  |  Zespół Mediabrands Health  |  Grupa Kantar sprzedaje Kantar Media za 1 mld dol.  |  W Londynie rozpoczął się proces księcia Harry'ego przeciwko gazetom Murdocha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 02, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nawyki z czasu lockdownu zostaną nam na dłużej

Do celów prywatnych platform i komunikatorów wideo zaczął używać co piąty ankietowany, a 46 proc. zakłada, że będzie z tego korzystać w najbliższej przyszłości (fot. Pixabay.com)

Jak zmieniły się zwyczaje konsumenckie w czasie pandemii koronawirusa? Sprawdziła to agencja mediowa Starcom.

Według przeprowadzonego przez Starcom badania HX Study Polacy zmienili codzienne nawyki, w tym preferencje zakupowe i żywieniowe. Twórcy raportu wymieniają np. zakupy spożywcze przez internet (zaczęło je robić 3 proc. Polaków). Z kolei 6 proc. zwiększyło częstotliwość e-zakupów spożywczych, a 14 proc. zakłada ich kupowanie w ten sposób w niedalekiej przyszłości. Jedzenie z dostawą do domu po raz pierwszy zamówił podczas lockdownu średnio co dziesiąty badany. Chętniej robiono też przez internet zakupy artykułów niespożywczych, m.in. za pośrednictwem Allegro, Zalando, Amazona, Aliexpress.

Press
Press

W pierwszym okresie pandemii pracę zdalną zaczęło wykonywać 9 proc. respondentów, a 7 proc. zwiększyło jej częstotliwość. Z raportu wynika również, że w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców ten odsetek był znacznie wyższy (co czwarty ankietowany przeszedł wtedy na pracę zdalną). 16 proc. badanych zakłada taką formę pracy także w najbliższej przyszłości.

Press

Wzrosła też popularność komunikatorów z wykorzystaniem wideorozmów. 7 proc. ankietowanych zaczęło używać platform typu Zoom, Teams, Messenger, Skype i FaceTime do celów związanych z pracą, a 9 proc. zwiększyło częstotliwość. Do celów prywatnych platform i komunikatorów wideo zaczął używać co piąty ankietowany, a 46 proc. zakłada, że będzie z tego korzystać w najbliższej przyszłości. Wzrosło też zainteresowanie mediami tradycyjnymi i serwisami VoD (filmy i seriale), podcastami (dostępnymi na YouTube czy na Spotify), a także grami.

Press

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1040 osób powyżej 18. roku życia.

(IKO, 02.10.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Na konflikcie w Zjednoczonej Prawicy zyskali jej liderzy
Wirtualna misja Marcina Mellera
Huawei chce ratować wizerunek przy pomocy CSR
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.