AdReport: pandemia przyczyniła się do ograniczenia działań contentowych
Działania sektora finansowego w content marketingu opierały się głównie na akcjach partnerskich realizowanych w serwisach grupy ZPR, m.in. Superbiznes.pl (fot. materiały prasowe)
Pandemia koronawirusa przyczyniła się do spadku liczby działań contentowych - wynika z danych systemu monitoringu reklamy online AdReport.
Według raportu w kwietniu zrealizowano 763 kampanie reklamowe oparte na działaniach contentowych, czyli o 10,8 proc. mniej niż w marcu (wówczas przeprowadzono 855).
Skutki kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa i zamrożeniem gospodarki mocno odczuły branże turystyczna i gastronomiczna, co przełożyło się na działania content marketingu. Twórcy raportu zwracają uwagę, że jeszcze w marcu działania contentowe były w tych branżach realizowane. „Najwięksi przedstawiciele branży turystycznej na rynku, jak Nowa Itaka oraz Rainbow Tours, zachęcali do zakupu wycieczek. Jednak już w kwietniu głównymi reklamodawcami były podmioty publiczne, takie jak urzędy miast oraz Polskie Koleje Państwowe” - podaje AdReport. Z kolei w branży gastronomicznej jedynymi aktywnymi reklamodawcami w kwietniu były firmy cateringowe. Spadek liczby nowych kampanii zanotowały także firmy zakwalifikowane przez AdReport do kategorii Czas wolny.
Wzrosła natomiast liczba kampanii content marketingu w branży nieruchomości. W ten sposób komunikowało się 18 reklamodawców, a najczęściej wybieraną witryną był Muratordom.pl. Blisko połowa z prowadzonych kampanii nawiązywała do pandemii (w ten sposób reklamowały się m.in. Budimex, Vacation Investments, Cavatina Holding). Minimalny wzrost liczby kampanii contentowych zanotowano także w branży finansowej (z 30 w marcu do 31 w kwietniu). Branża ta postawiła na edukację klientów w obszarze bankowości internetowej i w zakresie korzystania z rządowych pakietów pomocowych (m.in. Pekao SA, Superbiznes.pl, Spidersweb.pl).
AdReport jest częścią Ströer Media, firmy reklamy zewnętrznej. W 2020 roku ten system monitoringu kampanii online został rozszerzony o możliwość wykrywania i archiwizowania działań content marketingu (artykuły sponsorowane, akcje partnerskie i specjalne sekcje stron przygotowanych pod działania reklamodawców).
(IKO, 26.05.2020)