Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Eksperci oceniają odważne zmiany na Gazeta.pl  |  Tygodniki przygotowują wydania na majówkę  |  Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 02, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża samochodów osobowych zwiększyła wydatki na reklamę o 1/4

Najmocniej reklamowana była marka Suzuki (screen: YouTube/motorclip)

W pierwszych 11 miesiącach 2024 roku branża samochodów osobowych wydała na reklamę o 25 proc. więcej, niż rok wcześniej – wynika z analizy przygotowanej dla "Presserwisu" przez Kantar Media.

Z danych cennikowych, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że wartość reklam tej branży wyniosła 1,487 mld zł, podczas gdy przed rokiem 1,188 mld zł.

Reklamy Suzuki, Volkswagena, Audi i BMW

Najwięcej na reklamę wydało Suzuki Motor Poland – 290 mln zł, z czego 178 mln zł na markę Suzuki, a 112 mln zł na Toyotę. Suzuki reklamowało się przede wszystkim w kinach (150 mln zł; 10 mln zł więcej, niż rok wcześniej) oraz w radiu (23 mln zł; o 13 mln zł więcej). Toyota była promowana głównie w radiu (60 mln zł; o 11 mln zł więcej) i telewizji (50 mln zł; o 8 mln zł więcej).

Czytaj też: Gra reklamami. Miliony ludzi grają w gry – można tam więc zarobić miliony z reklam

Volkswagen Group Polska przeznaczył na reklamy marek Škoda i Audi odpowiednio 148 mln i 121 mln zł. Škoda reklamowała się najchętniej w kinach (54,5 mln zł; o 13 mln zł mniej), telewizji (45 mln zł; o 6 mln zł więcej) oraz radiu (31 mln zł; o 11 mln zł więcej).

Natomiast reklamy Audi pojawiały się najczęściej w magazynach (34 mln zł; o 8 mln zł więcej), kinach (34 mln zł; o 2 mln więcej), radiu (28 mln zł; o 16 mln więcej) i telewizji (20 mln zł; o 2 mln więcej).

BMW Polska łącznie na reklamę marki BMW wydało 91 mln zł, z czego najwięcej na reklamy w kinach (39 mln zł; o 26 mln zł więcej), radiu (26,5 mln zł; o 7 mln zł mniej) i magazynach (19 mln zł; o 4 mln zł mniej).

Czytaj też: Użytkownik jest kontent. Marki coraz częściej odchodzą od dużych influencerów

(KAP, 02.01.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.