"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Maj 04, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Empik zamyka ponad 40 salonów w galeriach handlowych

Po wprowadzeniu ograniczeń w działaniu galerii handlowych otwartych było prawie 40 salonów Empik spośród ponad 270 (fot. materiały prasowe)

Zarząd Empiku zdecydował o odstąpieniu od ponad 40 umów najmu w galeriach handlowych ze względu na pandemię i jej ekonomiczne skutki. Te punkty sprzedaży nie zostaną otwarte 4 maja. Zdaniem eksperta ucierpieć na tym może sprzedaż najdroższych magazynów.

"Empik nie wyklucza dalszych wypowiedzeń umów w lokalizacjach, w których przy obecnych warunkach najmu prowadzenie rentownej działalności będzie trwale niemożliwe. Obecnie prowadzone są negocjacje w zakresie modyfikacji warunków najmu, odzwierciedlających nową rzeczywistość ekonomiczną" - poinformowano w komunikacie.

Grupa Empik prognozuje, że centra handlowe zanotują znaczący spadek liczby klientów. Według firmy nowy reżim sanitarny, zamknięte kina, ograniczony dostęp do stref fitness i rozrywki, gastronomii, a także potencjalne bankructwa mniejszych sieci spowodują, że duże centra handlowe stracą znacząco na atrakcyjności.

Biuro prasowe firmy nie chciało podać w czwartek, które salony zostaną zamknięte. 

- To nie jest dobra wiadomość dla rynku prasowego - komentuje decyzję Empiku Piotr Zmelonek, dyrektor wydawniczy "Polityki". - Jest wiele tytułów, które w Empiku sprzedawały się bardzo dobrze. Sądzę, że najmocniej ucierpią te pisma, które kosztują powyżej 10-15 złotych - uważa Zmelonek. Wskazuje też, że w Empikach sprzedaje się 1-2 proc. egz. "Polityki". - Całkiem nieźle radzą sobie "Pomocniki Historyczne" i "Poradniki Psychologiczne". Liczę, że te 40 punktów nie będzie miało wpływu na sprzedaż tych publikacji z naszego portfolio - dodaje dyrektor wydawniczy "Polityki".

Po wprowadzeniu w połowie marca ograniczeń w działaniu galerii handlowych otwartych było prawie 40 salonów Empik spośród wszystkich ponad 270.

Empik poinformował, że notuje trzycyfrowy wzrost w sprzedaży online i digital, której udział w 2019 roku zbliżył się do 40 proc. obrotów, a w tym roku oczekiwany jest jego dalszy znaczący wzrost.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KOZ, 04.05.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.