Empik uspokaja: nie doszło do wycieku danych klientów. Wydano oświadczenie

Do wycieku danych klientów Empiku miało dojść w weekend (fot. Albert Zawada/PAP)
Informacja o wycieku danych klientów sieci Empik pojawiła się w weekend. Sieć twierdzi, że udało się zapobiec zagrożeniu.
Jak poinformował serwis Niebezpiecznik.pl, w weekend miało dojść do wycieku danych klientów sieci Empik. Dane 24 mln klientów miały być wystawione na sprzedaż w jednym z portali darknetu.
Empik: "Nie doszło do wycieku danych"
Jak informował serwis Niebezpiecznik.pl, sprzedawca miał pokazać próbkę danych kilkudziesięciu klientów Empiku zawierających imię i nazwisko, numer telefonu, adres dostawy, adres poczty elektronicznej i informacje o zamówieniach. Dane nie zawierały haseł.
Czytaj też: Przychody Wirtualnej Polski w 2024 roku wzrosły o 9 proc. i przekroczyły 1,5 mld zł
Empik wydał w tej sprawie oświadczenie: "W związku z wczorajszymi doniesieniami chcielibyśmy definitywnie uspokoić wszystkich użytkowników Empik.com. Natychmiast po identyfikacji potencjalnego zagrożenia zespół Empiku rozpoczął weryfikację podejrzeń wystąpienia incydentu bezpieczeństwa. Dziś możemy już z całą pewnością powiedzieć, że nie doszło do wycieku danych klientów z infrastruktury Empiku. Dane naszych klientów były i pozostaną bezpieczne" - napisano w oświadczeniu.
Empik przekonuje, że oferowana na sprzedaż baza danych okazała się nieprawdziwa i została wykreowana w celu wyłudzenia pieniędzy od osób potencjalnie zainteresowanych ich kupnem. Oświadczenie zostało podpisane przez Annę Gut-Mostowy, menedżerkę ds. komunikacji korporacyjnej Empik.
Czytaj też: "Wnioski z badań naukowców są odmienne". Prezeska Repropolu komentuje testy Google
(PAR, 25.03.2025)
