Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 25, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przychody Wirtualnej Polski w 2024 roku wzrosły o 9 proc. i przekroczyły 1,5 mld zł

Przychody segmentu reklama i subskrypcje wzrosły o 4,4 proc., a turystyka - o 20,3 proc. (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska Holding SA w 2024 roku uzyskała 1,568 mld zł przychodów ze sprzedaży i 165,9 mln zł zysku netto.

Skonsolidowane przychody w porównaniu z 2023 rokiem wzrosły o 9,2 proc., a zysk netto był wyższy o 1,2 proc. Skonsolidowana EBITDA wyniosła 468,2 mln zł, co oznacza wzrost o 6,7 proc. Spółka zanotowała za to nieznaczny spadek zysku na działalności operacyjnej – o 0,6 proc., do 279,6 mln zł.

Segment turystyka lepiej niż przed rokiem

Przychody segmentu reklama i subskrypcje wzrosły o 4,4 proc. – do 745,7 mln zł, czego 718,6 mln zł stanowiły wpływy gotówkowe (wzrost o 4,6 proc.). Skorygowana EBITDA spadła o 1,7 proc., do 272,9 mln zł.

Czytaj też: "Wnioski z badań naukowców są odmienne". Prezeska Repropolu komentuje testy Google

Segment turystyka zapewnił Wirtualnej Polsce 595,4 mln zł przychodów, czyli o 20,3 proc. więcej niż przed rokiem. Skorygowana EBITDA to 162,3 mln zł (wzrost o 22,5 proc.).

Przychody segmentu finanse konsumenckie spadły o 2,5 proc., do 194,5 mln zł. Skorygowana EBITDA urosła o 15 proc. i wyniosła 30,5 mln zł.

W samym czwartym kwartale 2024 roku Wirtualna Polska Holding miała 400,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 10,7 proc.) i wypracowała 47,9 mln zł (wzrost o 13,1 proc.). Skorygowana EBITDA wzrosła o 16,7 proc., do 131,9 mln zł.

"Wirtualna Polska zmieni swój profil"

Pod koniec 2024 roku Wirtualna Polska w obszarze turystyki zagranicznej dokonała największej – wartej 1 mld zł – akwizycji w swojej historii. WP podpisała ramową umowę nabycia 100 proc. akcji Invia Group – firmy działającej głównie w Niemczech, ale posiadającej również serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech oraz w Polsce. Transakcja oczekuje na uzyskanie zgód regulacyjnych.

Czytaj też: Empik uspokaja: nie doszło do wycieku danych klientów. Wydano oświadczenie

"Na 30-lecie swojego istnienia Wirtualna Polska zmieni swój profil zarówno branżowo, jak i geograficznie. I co najważniejsze, będzie to zmiana wynikająca wprost z naszej oczywistej potrzeby biznesowej. Potrzeby skokowego zwiększenia skali" – napisał w corocznym liście do akcjonariuszy Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

Holding jest właścicielem portalu Wirtualna Polska, ma specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak Money.pl czy WP SportoweFakty. Rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. Wakacje.pl, Szallas Group, Nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (Superauto.pl i Totalmoney.pl).

Czytaj też: Karol Nawrocki został Człowiekiem Roku "Gazety Polskiej". Za "sprzeciwienie się elicie"

(KOZ, 25.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.