Komentarze po postawieniu Świrskiego przed Trybunałem Stanu  |  PWN szacuje straty  |  Wyniki finansowe spółki Media Mine, która produkuje transmisje sportowe  |  Firma Komputronik wybierze agencję  |  Zysk tworzącej serwisy streamingowe spółki Proexe  |  Super Polsat nie planuje emisji pełnego sezonu programu  |  Widownia serialu "Nieprawdopodobne, a jednak" w Polsat 2  |  Producent Radia Silesia  |  Grupa Lux Med wybiera  |  Albedo Marketing i GPD  |  Agencja Mindshare zwiększyła przychody, ale zanotowała stratę  |  Zespół FormUp  |  Grupa Żywiec wprowadza  |  Gannett zamyka drukarnie i zwalnia pracowników  |  TASS zwalnia wiceszefa agencji za udział w forum w Azerbejdżanie  |  Były naczelny "The Sun" sekretarzem w biurze prasowym brytyjskiego premiera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 29 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po postawieniu Świrskiego przed Trybunałem Stanu  |  PWN szacuje straty  |  Wyniki finansowe spółki Media Mine, która produkuje transmisje sportowe  |  Firma Komputronik wybierze agencję  |  Zysk tworzącej serwisy streamingowe spółki Proexe  |  Super Polsat nie planuje emisji pełnego sezonu programu  |  Widownia serialu "Nieprawdopodobne, a jednak" w Polsat 2  |  Producent Radia Silesia  |  Grupa Lux Med wybiera  |  Albedo Marketing i GPD  |  Agencja Mindshare zwiększyła przychody, ale zanotowała stratę  |  Zespół FormUp  |  Grupa Żywiec wprowadza  |  Gannett zamyka drukarnie i zwalnia pracowników  |  TASS zwalnia wiceszefa agencji za udział w forum w Azerbejdżanie  |  Były naczelny "The Sun" sekretarzem w biurze prasowym brytyjskiego premiera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 29 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Komentarze po postawieniu Świrskiego przed Trybunałem Stanu  |  PWN szacuje straty  |  Wyniki finansowe spółki Media Mine, która produkuje transmisje sportowe  |  Firma Komputronik wybierze agencję  |  Zysk tworzącej serwisy streamingowe spółki Proexe  |  Super Polsat nie planuje emisji pełnego sezonu programu  |  Widownia serialu "Nieprawdopodobne, a jednak" w Polsat 2  |  Producent Radia Silesia  |  Grupa Lux Med wybiera  |  Albedo Marketing i GPD  |  Agencja Mindshare zwiększyła przychody, ale zanotowała stratę  |  Zespół FormUp  |  Grupa Żywiec wprowadza  |  Gannett zamyka drukarnie i zwalnia pracowników  |  TASS zwalnia wiceszefa agencji za udział w forum w Azerbejdżanie  |  Były naczelny "The Sun" sekretarzem w biurze prasowym brytyjskiego premiera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 29 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 20, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Panoptykon ostrzega przed udostępnianiem danych ze smartwatcha

W ramach kampanii do udziału w eksperymencie zaproszono kilka par (screen: YouTube.com/Fundacja Panoptykon)

Fundacja Panoptykon i TWIN.digital collective w kampanii społecznej zwracają uwagę na problem dostępu do intymnych danych użytkowników, które mogą być udostępniane w aplikacjach na smartwatche.

Akcja ma uświadomić, jak wiele można wyczytać z monitorowanego przez aplikacje pulsu użytkownika i do czego mogą zostać wykorzystane bezrefleksyjnie udostępnione dane. Z pulsu można wyczytać informacje o stanie zdrowia, nastroju, ale też o aktywności seksualnej bądź zażywaniu środków stymulujących. „Za każdym razem, gdy akceptujesz politykę prywatności, dostęp do najintymniejszych danych dajesz nie tylko twórcom aplikacji, ale także ich komercyjnym partnerom” – zwraca uwagę Karolina Iwańska z Panoptykonu. Wrażliwe dane mogą zostać sprzedane brokerom, dzięki czemu reklamodawcy dostaną możliwość targetowania usług lub produktów. Fundacja podkreśla prostą zasadę: jeżeli aplikacja jest darmowa, to znaczy, że płacimy za nią swoimi danymi. 

W ramach kampanii do udziału w eksperymencie zaproszono kilka par. TWIN.digital collective przy udziale warszawskiego studia Panowie Programiści stworzył stronę internetową oraz aplikację na smartwatch, dzięki której jedna z osób mogła monitorować puls drugiej, noszącej specjalny zegarek. W przygotowanym filmie zaprezentowano wrażenia uczestników badania po tygodniu monitorowania i bycia monitorowanym.

Galeria: World Press Photo 2020 - laureaci

(RAQ, 20.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.