Starania nadawcy Republiki  |  Raport Komisji Europejskiej dotyczy także mediów  |  Kanał Metro zmieni się po opuszczeniu MUX 8  |  Przetarg Państwowej Inspekcji Pracy  |  Udziały w Dolce Vita TV  |  Sąd wyznaczył nadzorcę dla nadawcy  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Grupa Vectra i jej wyniki finansowe  |  Operator kablowy Toya  |  Sąd zarejestrował połączenie spółek  |  Wydawca "Dziennika Wschodniego" wciąż ma stratę  |  "Super Express" z wakacyjną serią  |  Nowy podcast Radia Pogoda  |  Instytut Książki ogłosił przetarg  |  Polska Cyfrowa potrzebuje obsługi  |  Retailerzy wydali na reklamę więcej niż rok temu  |  Amazon włączył w Niemczech telewizyjny kanał  |  Szef AI w Apple przechodzi do nowego projektu Mety  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku lipca w salonach prasowych także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Jan Wróbel, Zygmunt Solorz i dzieci, a także Michał Broniatowski i twórca Vectry – polecamy!  | 

Starania nadawcy Republiki  |  Raport Komisji Europejskiej dotyczy także mediów  |  Kanał Metro zmieni się po opuszczeniu MUX 8  |  Przetarg Państwowej Inspekcji Pracy  |  Udziały w Dolce Vita TV  |  Sąd wyznaczył nadzorcę dla nadawcy  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Grupa Vectra i jej wyniki finansowe  |  Operator kablowy Toya  |  Sąd zarejestrował połączenie spółek  |  Wydawca "Dziennika Wschodniego" wciąż ma stratę  |  "Super Express" z wakacyjną serią  |  Nowy podcast Radia Pogoda  |  Instytut Książki ogłosił przetarg  |  Polska Cyfrowa potrzebuje obsługi  |  Retailerzy wydali na reklamę więcej niż rok temu  |  Amazon włączył w Niemczech telewizyjny kanał  |  Szef AI w Apple przechodzi do nowego projektu Mety  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku lipca w salonach prasowych także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Jan Wróbel, Zygmunt Solorz i dzieci, a także Michał Broniatowski i twórca Vectry – polecamy!  | 

Starania nadawcy Republiki  |  Raport Komisji Europejskiej dotyczy także mediów  |  Kanał Metro zmieni się po opuszczeniu MUX 8  |  Przetarg Państwowej Inspekcji Pracy  |  Udziały w Dolce Vita TV  |  Sąd wyznaczył nadzorcę dla nadawcy  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Grupa Vectra i jej wyniki finansowe  |  Operator kablowy Toya  |  Sąd zarejestrował połączenie spółek  |  Wydawca "Dziennika Wschodniego" wciąż ma stratę  |  "Super Express" z wakacyjną serią  |  Nowy podcast Radia Pogoda  |  Instytut Książki ogłosił przetarg  |  Polska Cyfrowa potrzebuje obsługi  |  Retailerzy wydali na reklamę więcej niż rok temu  |  Amazon włączył w Niemczech telewizyjny kanał  |  Szef AI w Apple przechodzi do nowego projektu Mety  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku lipca w salonach prasowych także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Jan Wróbel, Zygmunt Solorz i dzieci, a także Michał Broniatowski i twórca Vectry – polecamy!  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 20, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Panoptykon ostrzega przed udostępnianiem danych ze smartwatcha

W ramach kampanii do udziału w eksperymencie zaproszono kilka par (screen: YouTube.com/Fundacja Panoptykon)

Fundacja Panoptykon i TWIN.digital collective w kampanii społecznej zwracają uwagę na problem dostępu do intymnych danych użytkowników, które mogą być udostępniane w aplikacjach na smartwatche.

Akcja ma uświadomić, jak wiele można wyczytać z monitorowanego przez aplikacje pulsu użytkownika i do czego mogą zostać wykorzystane bezrefleksyjnie udostępnione dane. Z pulsu można wyczytać informacje o stanie zdrowia, nastroju, ale też o aktywności seksualnej bądź zażywaniu środków stymulujących. „Za każdym razem, gdy akceptujesz politykę prywatności, dostęp do najintymniejszych danych dajesz nie tylko twórcom aplikacji, ale także ich komercyjnym partnerom” – zwraca uwagę Karolina Iwańska z Panoptykonu. Wrażliwe dane mogą zostać sprzedane brokerom, dzięki czemu reklamodawcy dostaną możliwość targetowania usług lub produktów. Fundacja podkreśla prostą zasadę: jeżeli aplikacja jest darmowa, to znaczy, że płacimy za nią swoimi danymi. 

W ramach kampanii do udziału w eksperymencie zaproszono kilka par. TWIN.digital collective przy udziale warszawskiego studia Panowie Programiści stworzył stronę internetową oraz aplikację na smartwatch, dzięki której jedna z osób mogła monitorować puls drugiej, noszącej specjalny zegarek. W przygotowanym filmie zaprezentowano wrażenia uczestników badania po tygodniu monitorowania i bycia monitorowanym.

Galeria: World Press Photo 2020 - laureaci

(RAQ, 20.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.