Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Styczeń 17, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dieselgate rysą na wizerunku

Volkswagen Group Polska ma zapłacić 120 mln zł za wprowadzenie w błąd konsumentów (screen YouTube / Volkswagen Group Polska)

Zdaniem ekspertów kryzys wizerunkowy Volkswagen Group Polska wywołany wysoką karą finansową, jaką nałożył na niego UOKiK, nie przełoży się w dużym stopniu na sprzedaż. Ale może zniechęcić do marki najbardziej świadomych konsumentów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Volkswagen Group Polska karę 120 mln zł za wprowadzenie w błąd konsumentów co do poziomu emisji spalin i kierowanie wytycznych skutkujących odrzuceniem reklamacji (dotyczy samochodów Volkswagen, Audi, Seat i Škoda produkowanych po 2008 roku). To wynik zakończonego 14 stycznia 2020 roku postępowania przeciwko koncernowi, które trwało od 2017 roku - tzw. afera dieselgate. Jest to najwyższa kara, jaką UOKiK nałożył za naruszenie praw konsumentów. "Volkswagen manipulował wskaźnikami emisji spalin - wprowadzał konsumentów w błąd, twierdząc, że jego pojazdy są przyjazne środowisku" - uzasadnił decyzję Marek Niechciał, prezes UOKiK. Decyzja nie jest prawomocna.

Zdaniem Marcina Kalkhoffa, partnera w BrandDoctor, nałożona przez UOKiK kara wpłynie negatywnie na postrzeganie koncernu, ale będzie to chwilowe i w dłuższej perspektywie nie spowoduje znaczącego spadku sprzedaży. - Tego typu kryzys wizerunkowy jest niebanalny, ale nie przekreśla marki. A przydałby im się pstryczek w nos, aby dostrzegli, że dla klientów ważne są aspekty związane z dbaniem o środowisko – ocenia Kalkhoff.

Dr hab. Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Warszawskiego komentuje: - Zdecydowana większość konsumentów nie odwróci się od marki, ponieważ już dawno by to zrobiła, ale z pewnością ci najbardziej świadomi mogą podjąć taką decyzję. Przed Volkswagenem sporo pracy, gdyż koncern ma kolejny temat, z którym musi się zmierzyć. W tym momencie dobrym rozwiązaniem będzie wzięcie odpowiedzialności za to, co wywołało kryzys i komunikowanie prawdy.

(IKO, 17.01.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Outdoor krzywi się na warszawską uchwałę krajobrazową
Pytania o Krzysztofa Suwarta
Raport o stanie Trójki
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.