Wavemaker: tylko 32 programy miały 5 mln widzów w 2019 roku
Już tylko 32 pojedyncze emisje programów w telewizji przyciągnęły w 2019 roku widownię przekraczającą 5 mln osób – wynika z analizy agencji Wavemaker, uwzględniającej wszystkie kategorie poza sportem. W 2009 roku było ich ponad 10 razy więcej.
W 2009 roku 436 emisji programów spoza kategorii sport gromadziło przed telewizorami ponad 5 mln widzów. W 2019 roku było to zaledwie 32, ponad dwa razy mniej niż jeszcze rok wcześniej (67).
31 razy w 2019 roku powyżej 5 mln osób oglądało premierowe odcinki "M jak miłość" i tylko jeden inny program, transmisja "Eurowizji Junior", przekroczył próg w całym ubiegłym roku.
Wavemaker: kurcząca się pozycja głównych anten przekłada się na ciągły spadek wysokoratingowych programów (fot. materiały prasowe)
"Fragmentacja TV wciąż narasta – kurcząca się pozycja głównych anten przekłada się na ciągły spadek wysokoratingowych programów" - komentuje Wavemaker. Agencja zwraca również uwagę na odpływ młodej publiczności, głównie w kierunku platform streamingowych.
Analiza Wavemakera przygotowana została na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 14.01.2020)