Już jutro pierwsza tura wyborów prezydenckich  |  A na Press.pl na bieżąco najważniejsze wiadomości o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z newsami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Już jutro pierwsza tura wyborów prezydenckich  |  A na Press.pl na bieżąco najważniejsze wiadomości o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z newsami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Już jutro pierwsza tura wyborów prezydenckich  |  A na Press.pl na bieżąco najważniejsze wiadomości o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z newsami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 14, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wavemaker: tylko 32 programy miały 5 mln widzów w 2019 roku

Już tylko 32 pojedyncze emisje programów w telewizji przyciągnęły w 2019 roku widownię przekraczającą 5 mln osób – wynika z analizy agencji Wavemaker, uwzględniającej wszystkie kategorie poza sportem. W 2009 roku było ich ponad 10 razy więcej.

W 2009 roku 436 emisji programów spoza kategorii sport gromadziło przed telewizorami ponad 5 mln widzów. W 2019 roku było to zaledwie 32, ponad dwa razy mniej niż jeszcze rok wcześniej (67).

31 razy w 2019 roku powyżej 5 mln osób oglądało premierowe odcinki "M jak miłość" i tylko jeden inny program, transmisja "Eurowizji Junior", przekroczył próg w całym ubiegłym roku.

Press

Wavemaker: kurcząca się pozycja głównych anten przekłada się na ciągły spadek wysokoratingowych programów (fot. materiały prasowe)

"Fragmentacja TV wciąż narasta – kurcząca się pozycja głównych anten przekłada się na ciągły spadek wysokoratingowych programów" - komentuje Wavemaker. Agencja zwraca również uwagę na odpływ młodej publiczności, głównie w kierunku platform streamingowych.

Analiza Wavemakera przygotowana została na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Galeria: Telewizyjne hity 2019 roku

(KOZ, 14.01.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.