Telewizje informacyjne są oglądane dłużej niż rok temu
Kanały informacyjne największą oglądalność zanotowały w tygodniu 16-22 marca (fot. materiały prasowe TVN)
Średnio w każdym tygodniu widzowie poświęcali na oglądanie kanałów informacyjnych 3 godziny i 53 minuty - wynika z danych Nielsen Media za okres od stycznia do października 2020 roku. To o godzinę i półtorej minuty więcej, niż rok temu w analogicznym okresie.
Od stycznia do października statystyczny Polak powyżej czwartego roku życia spędzał przed telewizorem średnio 4 godziny i 7 minut dziennie, z czego na kanały informacyjne przypadły 33 minuty. To o 9 minut więcej, niż przed rokiem.
Jak podaje Nielsen, największa oglądalność kanałów informacyjnych wyniosła 15,5 mln widzów (średni zasięg dzienny) w tygodniu 16-22 marca, kiedy rząd ogłosił wprowadzenie ograniczeń związanych z sytuacją epidemiczną, 11,7 mln w tygodniu 6-12 lipca w związku z wyborami prezydenckimi oraz 13,4 mln w tygodniu 26 października - 1 listopada, kiedy rozpoczęły się protesty Ogólnopolskiego Strajku Kobiet po decyzji Trybunału Konstytucyjnego.
(KOZ, 03.12.2020)