Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 13, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lockdown telewizyjny

W zeszłym tygodniu statystyczny Polak spędzał przed telewizorem 4 godziny i 47 minut dziennie (fot. John Tuesday/ Unsplash)

Częściowy lockdown spowodował, że widzowie więcej czasu spędzają przed telewizorami, ale przede wszystkim ci starsi.

Na podstawie danych Nielsen Media, udostępnionych "Press" przez agencję Wavemaker, widać wzrost czasu poświęconego na oglądanie telewizji w ostatnich tygodniach, w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.

W tygodniu 19-25 października statystyczny Polak powyżej czwartego roku życia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny i 28 minut dziennie, czyli o 19 minut dłużej niż w tym samym okresie rok wcześniej. W kolejnym tygodniu, 26 października - 1 listopada, wydłużył się on do 4 godzin i 44 minut (o 10 minut dłużej niż przed rokiem). Z kolei już w zeszłym (2-8 listopada) wyniósł 4 godziny i 47 minut (o 21 minut dłużej).

Wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia (tzw. grupa komercyjna) w zeszłym tygodniu czas spędzony przed telewizorem wzrósł rok do roku o 14 minut, do 3 godzin i 35 minut. Widzowie od 4 do 12 lat oglądali telewizję przez 2 godziny i 16 minut (o cztery minuty dłużej niż przed rokiem).

Największy wzrost widoczny jest w przypadku widowni powyżej 50. roku życia - przed telewizorem spędzali średnio 7 godzin i 9 minut, tj. o 35 minut więcej niż rok temu.

Z kolei widzowie od 13 do 29 lat oglądali telewizję krócej niż rok temu - spadek o 6 minut, do 1 godziny i 46 minut.

Press

fot. Jonas Leupe/ Unsplash

- Porównując poszczególne tygodnie jesieni 2019 i 2020 roku, widać, że zaczyna rosnąć zainteresowanie linearną telewizją. To dobra wiadomość nie tylko dla służby zdrowia, ale i dla reklamodawców, którzy borykali się już w lecie z redukcjami kampanii wywołanymi odpływem widzów, a tym samym kurczeniem się zasobów reklamowych - komentuje Joanna Nowakowska, communications & market analysis manager w Wavemaker.

- Nieco gorsza wiadomość dla rynku jest taka, że wzrost zainteresowania TV widać przede wszystkim w grupie 50+, w której telewizja i tak zawsze wypadała świetnie. O ile w przypadku wiosennego lockdownu szybko widać było przypływ tradycyjnych light-viewerów - czyli młodych widzów - do telewizji, jesienią na razie takiego trendu nie widać - dodaje Nowakowska.

Jej zdaniem powodów może być wiele. - Od lżejszego podejścia do restrykcji, przez efekt zniechęcenia odchudzonymi wiosną ramówkami, po rosnącą - w 2020 roku wręcz skokowo - rolę SVoD - wymienia.

(KOZ, 13.11.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Burza po tekście o Olszańskim
Wydawcy proszą Unię o pomoc ws. Google'a
Facebook gromadzi najwięcej danych, Pornhub najmniej
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.